NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvox
Tja. Ny här.
Jag har en v50 -06, nu på kort tid har jag inte kunnat låsa upp den med fjärrkontrollen, detta är på morgonen och det har varit runt - 2-3°.
Är detta ett lätt problem att lösa?
av Okalettos
Mät för säkerhets skull nyckelbatteriets spänning.. Det är inte särskilt vanligt att ett nytt batteri inom bäst-före-datumet är kasst, men det förekommer, det har hänt mig.. Jag skruvade sönder ett klock-urverk i jakt på felet (som inte fanns, eftersom det var det nya batteriet som var nästan lika dåligt som det gamla :P)..
av Okalettos
Du borde i och för sig, i så fall, få meddelande på bilens display framför ratten, om att nyckelns batterinivå är låg..
av Volvox
Batteri är från Ikea... tänker att nyckeln inte är kall. Ligger i jag fickan inomhus. Men ska definitivt byta till ett annat batteri. Det kan inte vara så att det kan vara någon mottagare som strular?
av Okalettos
Givetvis kan det vara mottagarstrul, men hade först försäkrat mig om att det nya batteriet verkligen är friskt..
OBD P0121

Vad ska man börja kolla på om man f&ari[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bakluckan ihopmonterad med trallskruvar och nya cl[…]

..Toppade upp bromsvätskekärlet (strax[…]

Tack för svar. Har lokaliserat felet. St&arin[…]