Moderator: Moderatorer

kievY skrev:
theodorkalin skrev:
kievY skrev:
Bilen har gått lite oroligt på tomgång, mycket olja i luftrören innan turbon och rykt rätt mycket samt låtit som vakumläckage. Skruvade loss gamla oljefällan och såg då att det var saker inuti som lossnat. Så den byttes.

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Jaha ok, är väl en komplicerad åtgärd att göra ser det ut som..
Nja snarare tvärt om, nog det enklaste jag bytt på bilen, sitter med 8 skruvar under motorkåpan, bara skruva loss o på med nyaBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

BerraXC skrev:
Steffe3 skrev: tor 10 mar 2022, 18:02 Idag, dammsugit och torkat ur motorrummet lite snabbt...

Ingen dålig chock man fick när man öppnade huven 20220310_171836.jpg
Jahaaa, va det där du lagt polkagrisarna!? :P

Berra
Haha, skulle kunna vara vid en snabb titt. Nu var det tuggpinnar som grannen gett till sin hund dock :oops:
Måste ju ge mössen cred för att vara envisa i alla fall :P Men det får bli en lite bättre rengöring i helgen, bara dammsugit och kört av med IPA lite snabbt (efter bilden, förstås :P )
Steffe3 skrev:Idag, dammsugit och torkat ur motorrummet lite snabbt...

Ingen dålig chock man fick när man öppnade huven Bild
20220310_171836.jpg
Och där hänger motorvärmarkontakten också :) du som har valt att inte ha den i stötfångaren?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Briander skrev:
Steffe3 skrev:Idag, dammsugit och torkat ur motorrummet lite snabbt...

Ingen dålig chock man fick när man öppnade huven Bild
20220310_171836.jpg
Och där hänger motorvärmarkontakten också :) du som har valt att inte ha den i stötfångaren?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Ja, den gör sig inte bra på utsidan efter jag bytte till facelift Bild

Men nu har jag ett kupévärmaruttag ligger och väntar på montering, så jag måste försöka hitta något dolt ställe att sätta intaget på.

De få gånger jag har använt det så har jag dragit den bredvid strålkastaren så man kan stänga huven och larma på.
En Fråga, Undrar vad som kan vara orsaken till att (färddatorn) inte håller sig kavar i inställningen "Nuvarande förbrukning" efter det att jag stängt av bilen. Utan går tillbaka till att visa ingenting, gjorde inte så när jag köpte den (beg), det är en Volvo S80 2008. Felet varit i c:a ett år.
Steffe3 skrev:Men nu har jag ett kupévärmaruttag ligger och väntar på montering, så jag måste försöka hitta något dolt ställe att sätta intaget på.
Jag har satt intaget under huven dom sista åren, typ 30 år :-o. Då ligger kabeln under huven, bara öppna och "dra ut den". Alltid torr och inget krypande i snö och slask för att hitta intaget, och inga ärgade/oxiderad kontakter. Nu gäller detta lite äldre bilar, jag byter inte bil så ofta... Det gäller i nu nämd ordning en Volvo PV -62, Mazda Pickup -78, Volvo 144 -72 (farsans gamla) och min nuvarande Volvo 745 GLT 16V - 88B (förmodligen min sista bil). Den är bara 34 år gammal, så 10 år till är nog Inga problem. För bilen alltså... :-D :-D
Jag tankade i 90L 95 oktan i f-150in, man får passa på så länge det säljs
Imorgon hamnar den hos handlaren, sånt man inte hinner använda osv…
Är väldigt nära på att lägga ut v60in på annons, men drar mej extremt för det. Massa tomtar som hör av sig men aldrig kommer längre. Tur man inte blev bilhandlare
  • 1
  • 1624
  • 1625
  • 1626
  • 1627
  • 1628
  • 1912

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]