Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
Jag har tidigare haft problem med att mitt Sensussystem ballar ur och allt ljud försvinner. Men på den senaste tiden så har den även börjat krascha.

Hela systemet blir svart, allt ljud försvinner och det knäpper till i systemet. Sedan startar det om och radio slås på HÖG volym och sedan slocknar skärmen men ljudet fortsätter. Sedan blir det radiobrus, systemet dör igen. Detta upprepas var 10 -30 SEKUND och det finns inget sätt att stänga av någonting. Det bara sprakar alt. HÖG volym från radion. Vissa reglage lampor under volymkontrollen släcks och tänds. Detta hände mellan Gävle och Uppsala och höll på hela vägen hem till Stockholm så stämningen i bilen var sådär.

När jag väl kommit hem med 200 i puls så fortsatte radion och balla ur trots att tändningen var av och bilen var låst. Dock så slutade den efter par minuter.

Eftersom det tidigare hänt i olika former så är detta ett problem med Sensus eller ett generellt elfel?
Senast redigerad av 1 Slasse, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
Jag skulle åka verkstad så de får koppla in bilen till VIDA diagnostikprogram så kanske de kan se om nån hårdvara är kass eller annars felkoder genereras som kan ge ledtråd till problemets lösning.
Kanske finns ny mjukvara också till din bil som verkstan kan ladda in, om det har nån inverkan på just detta problem har jag ingen aning om.
Användarvisningsbild
av Slasse
Var över hos Telenor och fick ett nytt SIM-kort. Efter jag installerat det så försvann alla problem. Vet inte om det var en tillfällighet ännu dock. Återkommer om problemet kommer tillbaka.

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]