Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Derank skrev: ons 09 mar 2022, 20:45
fjohan82 skrev:Kvällens observation gällande diesel och alternativa tankställen.
Såifa som ingår i Preem accepterar VISA/Mastercard. Där jag var förbi kostade dieseln 23,67/liter.
Shell Truck accepterade också dessa kort, där var dieseln dock dyrare med 24,51/liter.
CircleK Truck där jag tankade ville ha 23,67/liter. De tog dessutom Ingo-kortet då dessa är i samma kedja.
IDS kunde jag inte se något skyltat pris hos, men korten fungerade där också. Google anger priset till 22,84, men det har jag inget belägg för stämmer.
På samtliga tankställen fanns det smalare pumphandtag för personbilar, dock lite högre tryck så man får inte "ge fullt".

CircleK hade Biodiesel B100, är detta HVO eller RME? Den kostade 22,95.
AdBlue på pump kostade runt 9:-/litern.

Slabbigheten ingår om man vill tanka lite billigare, jag kan leva med det. :-)
Ja, du har fan rätt, såg att det numera låg vanliga tankkort i våra verkstadsfordon utställda på cirkel K, och ven som helst kan tanka där med ett Cirkle K kort, konstigt med tanke på att det skiljer 3-4kr litern, Jag passerar där varje dag, ska kolla i morgon vad dieseln kostar
Ja har man vägarna förbi finns det ju ingen anledning att istället tanka på ett ställe som ska ha 27-29:-/litern.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag var där idag (shell truckdiesel) och där kostade diesel 24.xx.
28.xx på okq8 och på hvo var skillnaden 6kr litern.

Förr skiljde det ca 1kr på hvo och diesel var samma, fattar inte riktigt vad som händer nu?
Användarvisningsbild
av Camel
Det är ont om biobränslen pga stora volymåtgången som reduktionsplikten medför. Den höjdes vid årsskiftet. Priserna har stigit.
Användarvisningsbild
av Camel
Råoljan sjönk i pris 13% idag. Nästan tillbaka på samma nivåer som slutet av förra veckan. Spännande att se om priset på drivmedel vid pump sänks snabbt i morgon.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Camel skrev:Råoljan sjönk i pris 13% idag. Nästan tillbaka på samma nivåer som slutet av förra veckan. Spännande att se om priset på drivmedel vid pump sänks snabbt i morgon.
Det dröjer nog veckor innan det ens märks :oops: Av nån anledning så blir redan sålda saker dyrare fort, men åt andra hållet är det "svårare" :party:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Camel skrev: ons 09 mar 2022, 21:23 Råoljan sjönk i pris 13% idag. Nästan tillbaka på samma nivåer som slutet av förra veckan. Spännande att se om priset på drivmedel vid pump sänks snabbt i morgon.
Tur man klarar sig ca fyra veckor på en tank som det ser ut idag med nuvarande körningar, så två veckor till. Hoppas det går ner och ska bli spännande att se den närmaste veckan :-)

Edit: Har du kollat vad du debiterades på kortet? Tänkte om de lägger på moms sedan om man tankar privat där
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev: ons 09 mar 2022, 21:48
Camel skrev: ons 09 mar 2022, 21:23 Råoljan sjönk i pris 13% idag. Nästan tillbaka på samma nivåer som slutet av förra veckan. Spännande att se om priset på drivmedel vid pump sänks snabbt i morgon.
Tur man klarar sig ca fyra veckor på en tank som det ser ut idag med nuvarande körningar, så två veckor till. Hoppas det går ner och ska bli spännande att se den närmaste veckan :-)
Gör som mig, börja tanka på en Truck-station istället :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
fjohan82 skrev: ons 09 mar 2022, 21:59
Micce1980 skrev: ons 09 mar 2022, 21:48
Gör som mig, börja tanka på en Truck-station istället :-)
Kollade idag längs vägen, en Cirkle K hade biodiesel enbart och tog ej ”vanliga kort”, en annan som hette IDS tog ej ”vanliga kort”. Finns en kvar att kolla dock men det får ju bli när man kör förbi ;-) Ingen brådska annars blir det att tanka i Tyskland nästa gång ;-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
GT-mannen skrev:Fortsätter priserna på drivmedel att stiga finns det nog många lantbruk som tvingas bomma igen.

https://www.expressen.se/dinapengar/kon ... ntbrukarna.

/Håkan
Tyvärr är det nog inte många som kan driva ett mindre/mellanstort lantbruk med dessa priser även om dom inte betalar ens i närheten av priset som är vid pump. Farmartankarna har ju en annan diesel än vad som erbjuds till fordon för vanligt folk. Stackars bönderna. Dom sliter som faan men kan inte leva på sina inkomster med dessa priser på bränslet till jordbruksmaskinerna. Suck!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

• 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 93

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance