Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
Wsemme skrev:
pumpnasare skrev: tis 08 mar 2022, 08:44 Blev beställning på en snikmodell.BildIMG_3660.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis, fin bil!

Nyfiket bara är ju olika hur handlarna gör. Men hur stor skillnad skulle det bli om du hade valt plus?
Största rabatten ligger ju på själva bilen medans paketen som är tillagda och läder exvis inte har så mycket rabatt. En hel del av dessa ingår ju i plus.
35-40 tusen skrev han i brödtexten.

av Wsemme
pumpnasare skrev: tis 08 mar 2022, 12:46
Wsemme skrev:
pumpnasare skrev: tis 08 mar 2022, 08:44 Blev beställning på en snikmodell.BildIMG_3660.jpg

Grattis, fin bil!

Nyfiket bara är ju olika hur handlarna gör. Men hur stor skillnad skulle det bli om du hade valt plus?
Största rabatten ligger ju på själva bilen medans paketen som är tillagda och läder exvis inte har så mycket rabatt. En hel del av dessa ingår ju i plus.

Aha där ser man har inte kollat exakt men trodde det skulle var närmare i pris. Oavsett fin bil :-)
av Lockis
pumpnasare skrev:
Wsemme skrev:
pumpnasare skrev: tis 08 mar 2022, 08:44 Blev beställning på en snikmodell.IMG_3660.jpg

Grattis, fin bil!

Antingen så är jag blind eller också är det borttaget :-D
av pumpnasare
Lockis skrev:
pumpnasare skrev:
Wsemme skrev: Grattis, fin bil!

Antingen så är jag blind eller också är det borttaget :-D
IMG_3662.jpg
IMG_3662.jpg (577.55 KiB) Visad 1097 gånger
Denna är kvar

av Jv23
Hittills nöjd med t8an. Gör allt vad den ska och känns som den är bekväm även på riktiga långresor. Inte samma finish eller komfort som mina tidigare audi, men helt klart inom ramarna. Har dock två funderingar hittills;
Måste in med bilen snarast till ditec. Bilen kom från handlaren med betydligt med tvätt- och polerrepor än jag någonsin haft på mina bilar innan. Även efter flera års användning. Har andra liknande upplevelse?
Vidare undrar jag över Apple carplay. Skulle det gå att installera i efterhand framöver? Saknar att köra med Waze direkt i skärmen
Användarvisningsbild
av Phyxius
Min åkte direkt till Ditec innan leverans och jag har inte minsta lilla repa på min. Fanns ingenting när den kom till Ditec heller. Gissar att din ÅF kört den genom nån risig borsttvätt :-(
Användarvisningsbild
av bem
Jv23 skrev: mån 14 mar 2022, 08:17 Hittills nöjd med t8an. Gör allt vad den ska och känns som den är bekväm även på riktiga långresor. Inte samma finish eller komfort som mina tidigare audi, men helt klart inom ramarna. Har dock två funderingar hittills;
Måste in med bilen snarast till ditec. Bilen kom från handlaren med betydligt med tvätt- och polerrepor än jag någonsin haft på mina bilar innan. Även efter flera års användning. Har andra liknande upplevelse?
Vidare undrar jag över Apple carplay. Skulle det gå att installera i efterhand framöver? Saknar att köra med Waze direkt i skärmen
Om du har en bil med Google Android Automotive infotaiment finns ingen CarPlay i den (än). Jag har läst här i forumet att det skall komma till Volvo Google-bil men när tror jag ingen riktigt vet. Kanske under 2022? Vi får väl se.
av Stefan62
Fortfarande ganska nöjd med min XC60 2022, men...

- Har inte fått någon OTA-uppdatering så radion fungerar väldigt dåligt. Planen var att det skulle komma vecka 10, enligt säljaren.
- Strålkastarspolarna har slutat fungera.
- Ljudanläggningens ljud motsvarar inte en bil i den här klassen.

Är förvånad över att man låter bakdörrarna vara en del av hjulhuset utan att man har bättre tätningslister - någon med samma problem?

Kommentera gärna med era egna erfarenheter!
av Lockis
Stefan62 skrev:Fortfarande ganska nöjd med min XC60 2022, men...

- Har inte fått någon OTA-uppdatering så radion fungerar väldigt dåligt. Planen var att det skulle komma vecka 10, enligt säljaren.
- Strålkastarspolarna har slutat fungera.
- Ljudanläggningens ljud motsvarar inte en bil i den här klassen.

Är förvånad över att man låter bakdörrarna vara en del av hjulhuset utan att man har bättre tätningslister - någon med samma problem?

Kommentera gärna med era egna erfarenheter!
Antar att du inte uppgraderade ljud systemet? ;-)
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 234
Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]