Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steffe56
Hejsan !

Har en XC 60 2011 med panorama-tak / sollucka. Sista åkningarna på dåliga vägar har det börja skrammla lite i taket. Provade öppna o stänga den men det var lite bekymmer att få den stänga ordentligt. Med snö o is samt kyla vill jag inte dona för mycket med risk för att jag inte får igen den. Någon som har nåt tips vad jag ska leta efter då jag ger mig på den till våren ?

Tacksam för tips . Stefan
av Catan90
Steffe56 skrev:Hejsan !

Har en XC 60 2011 med panorama-tak / sollucka. Sista åkningarna på dåliga vägar har det börja skrammla lite i taket. Provade öppna o stänga den men det var lite bekymmer att få den stänga ordentligt. Med snö o is samt kyla vill jag inte dona för mycket med risk för att jag inte får igen den. Någon som har nåt tips vad jag ska leta efter då jag ger mig på den till våren ?

Tacksam för tips . Stefan
Sist jag inte kunde stänga min lucka på 2016 pga is och snö använde jag is lösande sprej så gick den stänga. Köp en sådan för 50 hos jula och sedan öppna den och spreja så kan du få igen den. Kan vara snö som ligger i vägen och skramlar men de bara en teori

Har XC60 2016 bsr optimerad steg 1 Plus

Användarvisningsbild
av MartinS
Låt det skramla tills det blir töväder eller du har möjlighet att låta bilen tina och torka. Att ge sig på något sånt i kallgrader med snö och is på bilen verkar som gjort för att misslyckas.

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]