Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
perin skrev:Hur har din bekant då lyckats avregistrera dem?
Det är ju precis det han inte har. Bilarna existerar, fysiskt, inte längre, men trots uppvisande av plåtar, reg.bevis, bildbevis på det som en gång var bilar, så vägrar transportstyrelsen att avregistrera bilarna.
Användarvisningsbild
av Jallemet

VolvoB20 skrev:
Och hur räknar man att bilar skulle blitt så sjukt snåla? Mina bilar jag hade när jag var ung tex en gammal Opel drog 0.7 på långkörning, mina nuvarande bilar är inte speciellt mycket snålare. Räknar man att alla åkte volvo 760 på den tiden som drog 1.5 liter per mil :-o :-( :-/

Åkte nyss en sprillans V60 bensin 300 mil och landade på 0.65 ... inte mycket förbättring från min gamla Opel på 0.70
Jag tänker med extra vikt för massiv elektronik och krockskydd så har väl bilarna blivit tyngre, och med katalysatorer och partikelfilter blivit tröttare så summan är kanske ändå att nyare bilar är "effektivare".
Användarvisningsbild
av GLIZ
Lucif3r skrev:
perin skrev:Hur har din bekant då lyckats avregistrera dem?
Det är ju precis det han inte har. Bilarna existerar, fysiskt, inte längre, men trots uppvisande av plåtar, reg.bevis, bildbevis på det som en gång var bilar, så vägrar transportstyrelsen att avregistrera bilarna.
Om man amnäler en bil stulen och 2 år senare kan man avregga. Hade inget problem att avregga en ford som blev stulen. Anmälde bilen stulen 2007. 2009 togs den ur registret utan problem då den inte kom till rätta. Hade ingen försäkring på den så inget fuffens från min sida. Va på "semester" för att ha hotat en grossist som låst en kredit jag hade ifrån en annan kreditgivare än grossisten...

Man kanske kan argumentera för att det blir ett fritt regnr att använda.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Senast redigerad av 2 GLIZ, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Tankade i dag trots min vilja att trotsa.
17 liter 360kr horibelt. Hade tänkt trotsa i dag men körde 23 mil i går. Hemma sent så han inte tanka. 50 kilometer till tom tank och ska jobba tidigt i morgon. Volontär på en secondhandbutik.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av StringerBell
Det kommer fortsätta stiga... Når vi 30kr för dieseln som mest? Kronan försvagas, råoljepriset fortsätter öka.
Användarvisningsbild
av Steffe3
StringerBell skrev:Det kommer fortsätta stiga... Når vi 30kr för dieseln som mest? Kronan försvagas, råoljepriset fortsätter öka.
Fortsätter vi som med dagens höjning är vi där innan veckan är slut, trots att råoljepriset står för en så pass liten del...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Drivmedelskostnader börjar på riktigt konkurrera med värdeminskningen på nya bilar. :-)
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 93
Blond läder eller ej

Nu rätt många år senare kan man t[…]

Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?