Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wisiano
Ska göra en basservice + byte av luftfilter och bränslefilter. Bilia kräver 7700 kr. Sjuk summa. Någon som vet hur mycket det brukar kosta?
Volvo S60 MY 2018. Rullat 9 000 mil.
av UnleashFusion
7700... Bilia #1 med överpris för sina service.. har du andra verkstäder i närområdet som du kan få kolla hur deras prisförslag ser ut?
basservice - oljefilter+oljebyte exklusive luftfiltret och bränslefilter som är enskild. antar du har dieselbil?
av kievY
Jag frågade nyss om en basservice, de ville ha 4500 för byte av olja samt kupefilter... betalade sist för 6000 mils servicen 4800 kr..

Vilken stad är detta? Ibland kan vissa verkstäder lite utanför vara billigare.
av kievY
Kolla typ CMS, hört att Biltjänst i Landvetter ska vara bra och billiga. De är en auktoriserad Volvo verkstad.
av UnleashFusion
kievY skrev: tor 03 mar 2022, 18:55 Kolla typ CMS, hört att Biltjänst i Landvetter ska vara bra och billiga. De är en auktoriserad Volvo verkstad.
o testade faktiskt en random S60 D3 på deras hemsida, det stod till och med "denna basservice ingår luftfilter+bränslefilter och det vanliga oljefilter&byte och allt gick på <5900kr. i jämförelse med dyraBilia 7700.. sjuka summor.
Användarvisningsbild
av lennarte
Just nu färska siffror, c:a 900 kr för olja, filter och kupefilter från Biltema, c:a 300 kr för gummipluppar till skyddet över motorn och skruvar till "hasplåten" från Volvo. Oljestickan kostade 376 kr, men den kan man strunta i..... Men då får du göra jobbet själv. Nu när jag gjort det en gång så gör jag det på några timmar nästa gång
Bilen är en V60 D4 AWD -13 5-cylinder motorn.
Kupe filtret var lite "bökigt" annars var del lätt. Lite svårt att se klossarna utan att ta av hjulen, men med en belyst spegel funkade det. Det blir byte runt om i sommar
Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.

VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]