- ons 14 nov 2007, 17:17
Tjenixen!
Efter många och långa samtal & efter att ha ändrat oss ett antal gånger angående vilken slags bil vi vill köpa så är valet nu nere vid två st:
Jag tycker att 170-hästarn visserligen är trevlig men det kliar i fingrarna. Vi tänker ha bilen åtminstone en 5-7 år så jag vill inte göra ett förhastat köp som jag senare kommer att ångra. Jag är verkligen intresserad av den större motorn men sambon kämpar emot med näbbar och klor.
Hjälp mig med lite argument för att övertyga henne om 2.5T's förträfflighet! Om den nu existerar dvs
Efter många och långa samtal & efter att ha ändrat oss ett antal gånger angående vilken slags bil vi vill köpa så är valet nu nere vid två st:
Modell Volvo V70 2,4 170 Business Plus Plussamt
Årsmodell 2005
Kaross 5 dörrar Herrgårdsvagn
Mätarställning 86240 km
Färg Silver Metallic 426
Inredning Softläder
Inredningsfärg Mörkgrå
Växellåda Manuell
Bränsletyp Bensin
Pris 185 900 kr
* Alu-hjul Saurus195/65 R15
* Barnsäkerhetslås
* Panelinlägg Svart Mesh
* RTI - Navigationssystem
* Premium Sound HU-850
* Telefon exkl. fjärr
* Fast drag (exkl besiktni
* Vinter Pirelli Dubbat 15"
Modell Volvo V70 2,5T Business PlusSom ni ser så är 170-hästarn utrustad med plusplus-paketet samt RTI & premium sound. 2.5T:an har vanliga plus-paketet och saknar dessa två features. I övrigt ligger de rätt lika varandra ifråga av mil och pris. Skillnaden är således motorn.
Årsmodell 2005
Kaross 5 dörrar Herrgårdsvagn
Mätarställning 81204 km
Färg Barents blå Metallic 466
Inredning Sportläder
Inredningsfärg Beige
Växellåda Manuell
Bränsletyp Bensin
Pris 189 700 kr
* Eluttag 12v bak
* High Perform. högt.HU-650
* Muggh. i bakre. armstöd
* Mugghåll mittkonsol fram
* Alu-fälg Thor 225/45 R17
* Delbart drag
* Vinterhjul dubb
Jag tycker att 170-hästarn visserligen är trevlig men det kliar i fingrarna. Vi tänker ha bilen åtminstone en 5-7 år så jag vill inte göra ett förhastat köp som jag senare kommer att ångra. Jag är verkligen intresserad av den större motorn men sambon kämpar emot med näbbar och klor.
Hjälp mig med lite argument för att övertyga henne om 2.5T's förträfflighet! Om den nu existerar dvs