Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wide
mattes skrev:
wide skrev:Nån som vet varför det tar så lång tid för "Chipparna" att ta fram lite roliga steg till denna modell?. Brukar ju komma ut kit innan bilarna är släppta.......
Jag VET inte men jag kan spekulera :-)
Det är en ny motor så dom behöver låna någons T6: först.....

(Jag HAR iofs funderat på om jag skall låna ut min, men...)
Dom STORA "chipparna" nere i Tyskland brukar inte behöva låna.... :D , de har väll nån hyrbil att köra slut på... :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Heico kommer nog snart med något trevligt till T6.....
av haxpet
XC90_Executive skrev:Heico kommer nog snart med något trevligt till T6.....
Finns redan.

Heico har ju en 350hk version på gång till T6:an. Det finns en annan tråd där det finns en bild på en hottat S80 med T6 motor, den är cool.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
haxpet skrev:
XC90_Executive skrev:Heico kommer nog snart med något trevligt till T6.....
Finns redan.

Heico har ju en 350hk version på gång till T6:an. Det finns en annan tråd där det finns en bild på en hottat S80 med T6 motor, den är cool.
No shit sherlock. :wink: :P

Jag menar till kund! Än så länge är det under utveckling....

Har hört om diverse trevliga produkter.... :)
av recallbj
Måste instämma att T6an är en väldigt trevlig bil, hade den i drygt en vecka och hann säkert med över 100 mil och var väldigt nöjd med den, dock så har jag fortfarande lite problem med bakdelen så slutligen så blev det en XC90 V8 Exc. istället, men det märktes att det var 7 år mellan T6an och min T5, så det var en väldigt trevlig bekantskap.
När det gäller en eventuell R modell så tror jag inte på det då Volvo själva säger att de i dagsläget inte har växellådor som pallar så mycket högre effekt än vad som togs fram till S60/V70R modellerna, men man kan ju alltid hoppas att det kommer den 380HK version som det pratades om innan lanseringen av V70NN.
Användarvisningsbild
av Bothner
Min S:80 D5 har inte något S:läge!!?? Är det olika lådor vid olika motorer? Det tänds bara den aktuella växelns siffra om jag "joggar" höger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bothner skrev:Min S:80 D5 har inte något S:läge!!?? Är det olika lådor vid olika motorer? Det tänds bara den aktuella växelns siffra om jag "joggar" höger.
Det är bara T6 som har "S-läget". Är förmodligen bara en annan mjukvara i T6:an. Lådan är samma.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
XC90_Executive skrev:
Bothner skrev:Min S:80 D5 har inte något S:läge!!?? Är det olika lådor vid olika motorer? Det tänds bara den aktuella växelns siffra om jag "joggar" höger.
Det är bara T6 som har "S-läget". Är förmodligen bara en annan mjukvara i T6:an. Lådan är samma.
Inte för att vara petig :oops: men V8an har också ett S-läge.

/Kalle
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
~Kalle~ skrev:Inte för att vara petig :oops: men V8an har också ett S-läge.
Finns det verkligen det?

Det har inte funnits innan...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
XC90_Executive skrev:
~Kalle~ skrev:Inte för att vara petig :oops: men V8an har också ett S-läge.
Finns det verkligen det?

Det har inte funnits innan...
Japp!
volvocars.se skrev:T6 och V8 AWD har dessutom följande utrustning som standard
(utöver S80 2.5T)

6-stegad automatisk växellåda med Sport-mode
/Kalle

Fast nu pratar vi ju V70, inte S80 som jag tog upp.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]