Moderator: Moderatorer

Catan90 skrev: tor 24 feb 2022, 22:31
Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:Jag har fått inbytespris på ca 170-180' på min V60 med närmare 16' på mätaren. Det hade jag inte trott innan jag började kika runt...
Fick förresten en notering från appen idag att de nu har börjat med bilen, hoppas få tillbaka den i mitten på nästa vecka.
Galet :) Vad kostade den ny?

Fick nya bromsar bak och bytt olja i lådan idag. Precis som på förra bilen blev det Ate skivor o belägg. 800kr per sida tog de för att byta vilket är mer rimligt än det Volvo åf ville ha. Oljan i lådan tog de 1000-lappen för att byta så helt ok ändå

.
IMG_7140.jpg
Vilken verkstad är detta?

Har XC60 2016 bsr optimerad steg 1 Plus
I Malmö, hittade två seriösa som gav dessa priser sist jag letade. Agne andersson bil o motor samt Fosie bilverkstad
Micce1980 skrev:
I Malmö, hittade två seriösa som gav dessa priser sist jag letade. Agne andersson bil o motor samt Fosie bilverkstad
Lät väldigt billigt, förmodar att det bara var byte då och ingen genomspolning?
batmac skrev: tor 24 feb 2022, 23:00
Micce1980 skrev:
Lät väldigt billigt, förmodar att det bara var byte då och ingen genomspolning?
Precis, arbetskostnaden för byte. Tänkte göra allt själv efter att jag fått pris på mellan 3000-4500kr för ett byte, ibland bara för arbetskostnaden. Till och med hört med vissa verkstäder i Tyskland som jag hamnat i en del sista tiden och liknande där. Hade med alla delar
Inte idag, men igår..... Köpte en ny (www.trodo.se) och skulle igår byta min högra blinkers/p-ljus/varselljus lyckta som jag tappade för en vecka sedan p.g.a brustet fäste (murken plast). Lamphållare var inte med, och lamphållaren till blinkerslampan följde med det gamla. Men hållaren för p-ljus/v-ljus blev kvar. Har igår sökt med "ljus och lykta" ( :-D :-D ) efter en lamphållare på nätet men det finns inga att köpa, endast till USA modellerna :-o :-o . Någon som vet om det är samma lamphållare på 740 som andra modeller, typ 240, 940. Kanske 3/400 eller 850??? Måste nog ta en runda på några skrotar i närheten idag.
lennarte skrev:Någon som vet om det är samma lamphållare på 740 som andra modeller, typ 240, 940. Kanske 3/400 eller 850??? Måste nog ta en runda på några skrotar i närheten idag.
Ingen som vet???
Fick tag i en lamphållare till blinkersen, men på p-ljus/varselljus blev det ingen, det var en annan typ med bara p-ljus fast det var en 744 -88. Vi hade bara en bilskrot kvar här i Halmstad. Får ta en tur till Falkenberg i veckan som kommer.
Har blinkers höger fram också nu i alla fall :-D :-D
Fick ett paket från USA idag med Inscription knappsats till fönsterhissarna, blir nog montering i helgen :-D

.
IMG_7146.jpg
IMG_7146.jpg (3.09 MiB) Visad 762 gånger
Stämt av med skadeverkstan när min bil kan tänkas bli klar, innan helgen var svaret. Den väntar bara på återmontering och transport till Nacka.
Nu ser det ut i appen som att den står på K-Rauta:s brädgård i Södertälje. :-/ :-)
Fick reda på att farsan köpt en billyft (klen model) lyfter cirka 40cm. Men blir lätt mekat framöver, typ bromsjobb osv. Kommer fortsätta använda plastramper vid oljebyte hemma.
Någon mer som använder lyft av av liknande model? Tror biltema har någon liknande som heter quickjack.
Vågar man sig under bilen, när den är lyft på dessa?
Om det är en quickjack så vågar du definitivt jobba under den. Det är god kvalitet.
  • 1
  • 1616
  • 1617
  • 1618
  • 1619
  • 1620
  • 1912

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]