Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thorreman
Hej!

Hoppas jag lägger inlägget på rätt ställe.

Upplever lite konstigheter med ACn på våran V90 -19

Har jag Auto valt på klimatsystemet så blåser det ingen luft öht. Man hör att någon fläkt snurrar, men det kommer som sagt ingen luft från något av utblåsen. Det är samma oavsett inställt temperatur.
Detta gör så att rutorna fort immar igen vid körning.

Vad jag upptäckte är att ifall jag aktiverar Luftåtercirkulationen så börjar AC att kyla och har inga problem med immiga rutor.

Jag är extremt okunnig på bilar, så vänder mig till er :)

Vad kan vara fel? För man ska väl kunna använda sig utav Auto funktion tänker jag.

Tacksam för tips!

/Thomas
av Thorreman
Tack för svar!

Försökte med detta. Ser att den återställs(fläktnivå 3), men det kommer varken varm eller kalluft från utblåsen. Även om jag kör på Max. Hör dock att fläkten arbetar fullt.

Konstigt att det bara kommer varm/kalluft när ”Recirc” är aktiverat tycker jag.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Thorreman skrev:Tack för svar!

Försökte med detta. Ser att den återställs(fläktnivå 3), men det kommer varken varm eller kalluft från utblåsen. Även om jag kör på Max. Hör dock att fläkten arbetar fullt.

Auto på 22 grader gör att det börjar inte spruta värme eller kyla förrän bilen kan leverera varmt eller kyla och om det behövs. Typiskt fel många gör när de hoppar in i en kall/het bil är att vrida upp/ned för att få varmt/kallt vilket förstör Automatiken - bilen kommer att på snabbast sätt få till inställd temperatur som fort bilen har värme/kyla att ge.
av Thorreman
HitTheRoadJack skrev: lör 26 feb 2022, 11:46
Thorreman skrev:Tack för svar!

Auto på 22 grader gör att det börjar inte spruta värme eller kyla förrän bilen kan leverera varmt eller kyla och om det behövs. Typiskt fel många gör när de hoppar in i en kall/het bil är att vrida upp/ned för att få varmt/kallt vilket förstör Automatiken - bilen kommer att på snabbast sätt få till inställd temperatur som fort bilen har värme/kyla att ge.
Nä det förstår jag. Men de borde väl i alla fall komma nägon luft, även om det inte matchar inställda temperaturen?
Körde en tur igår på ca 1 timme och det var samma sak där. Ingen luft när Auto var aktiverat och immiga rutor. Men så fort jag tryckte på Recirc så kom det luft.

Känns som att något spökar med auto funktionen?
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]