Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flygarnissen
Man tackar! Låter som ganska små saker relativt sett.
Vi provade bilen och vände direkt, hade en läckande tacklucka (visuellt ganska väl gömt av bilhandlaren, men lukten var en giveaway).

I övrigt var tjejen inte lika impad av modellen som av vår gamla V50. Nåväl, jakten går vidare. Tack igen för alla tipsen.
/k
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Flygarnissen, Då kanske en XC60 kan falla er i smaken :-) Vi gick från V50 som vi båda uppskattade till V60 som kändes som en naturlig fortsättning men fann en XC60 rätt snart som vi föll för och de är tveklöst den bekvämaste och skönaste bil vi ägt än så länge. Lär behålla den ett tag
https://www.cars.com/shopping/results/? ... =2014&zip=
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag körde en XC60 och min egen XC70 samma hundra mil, med några veckors mellanrum. Jag blev förvånad över hur mycket bekvämare bil, med ett bättre väguppträdande, som XC70 är, jämfört med XC60.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är naturligtvis individuellt. För egen del sitter jag bättre i xc70 men jag föredrar ju xc60 på vägen alla dagar i veckan. I mina ögon är xc70 liks inspirerande att köra som en atlantångare.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vägen jag körde var dålig, eller snarare var den väl som vi vant oss vid att många landsvägar är i Sverige nuförtiden. XC60 hoppade och studsade och hade svårt att hålla kursen i ojämnheterna. XC70:n "floffade" över hålorna på ett lugnare sätt, utan att kräva korrigering av riktningen för att den "hoppat fel" i samma utsträckning.

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]