- tor 10 feb 2022, 15:54

Kombi kanske inte är populärt utanför Europa, men i Europa är kombi fortfarande populärt. Och som elbil kommer en kombi förbruka mindre energi än en SUV. Jag tror stenhårt på att det finns en marknad för kombi även som elbil. Endast framtiden kan visa vem som har rätt. Men om man bygger Sedan modeller pga förbrukning borde man även sluta bygga SUVar
VolvoB20 skrev:Om alla dessa märken inte levererar en Elbil i kombi utförande så kommer Volvo inte ha tid att göra annat än bygga kombi elbilarLockis skrev: ↑ons 26 jan 2022, 09:45Mercedes, Audi och BMW verkar sluta bygga kombibilar och Volvo måste väl hänga på om man ska kunna fortsätta kalla sig Premium. Kombi kommer förvisas till Skoda och andra lågprismärken tydligen.
Jag hoppas marknaden mognar och släpper lite ordentliga elbilar dem närmsta 3 åren. Volvo har väl typ aviserat att V60/90 ska komma som ren elbil inom 5 år. Även om det är andra namn.
Mercedes har börjat bygga sina sedaner som elbilar, kanske kommer det någon kombi där med snart. Audi vandrar samma väg verkar det som.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... imodeller/

Kombi kanske inte är populärt utanför Europa, men i Europa är kombi fortfarande populärt. Och som elbil kommer en kombi förbruka mindre energi än en SUV. Jag tror stenhårt på att det finns en marknad för kombi även som elbil. Endast framtiden kan visa vem som har rätt. Men om man bygger Sedan modeller pga förbrukning borde man även sluta bygga SUVar

Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer