Moderator: Moderatorer

Köpte två dörrlampor från Amazon med Polestar-loggan.

Monterade dom igår, det var ganska smidigt när man väl visste hur man fick loss lampan och kontakten.
Nya lampan fick man trycka dit ordentligt men väl där så sitter den som en smäck och lyser väldigt bra :-D
20220221_153357.jpg
20220221_153357.jpg (555.92 KiB) Visad 751 gånger
Det var inte lika lätt som i denna video:

och sladden var väldigt kort så den stack inte ut många millimeter när man försökte dra ut den.

Köptes härifrån om någon annan är intresserad: https://www.amazon.se/gp/product/B07TDL ... UTF8&psc=1
Leveranstiden var ca 3 veckor
@aikputte, Det var ju trevligare dessa "Volvo" vissa har och ser bra raggigt ut :) Vad kostade de?
Tankade upp bilen på tanka, för att sedan gå in till en säljare på Bil Bengtsson i Ystad.
Affärsförslag på en XC40 Recharge Core Edition 2023.
Tanten kör nu en KIA EV6, som kommer att lämnas tillbaka om cirka 9 månader. Ett försök av oss att se om vi kan leva med en hel elbil.
Vi behövde två bilar så ett bra tillfälle tyckte vi. Efter dessa månader gillar både hon och jag elbil, dock inte förälskade i KIA.
Nu verkar det även som att vi kommer att klara oss med en bil under 2023 och framåt.
8 till 9 månaders leveranstid gör att det är dags att bestämma vad vi ska köra i framtiden.
Fick pris på XC40 Recharge Core Edition med "riktiga" sommar och vinterdäck, drag, mörkt tonade rutor, stänkskydd, textilmattor inne och i bagaget på 520 000 innan elbilsrabatten.
Provkörning i nästa vecka, om det blir bra väder.
Inbytespriset idag, som givetvis kommer att ändras till leveransdagen, var 280 000. Man kan välja att få ett fast inbytespris redan nu, då tar dom höjd för hur en tänkt marknad ser ut då. Eller en värdering strax innan inbyte. Blir i så fall det senare, kanske att vi säljer själva redan i sommar.
Får se var det landar...
EbbevonVolvo skrev: ons 23 feb 2022, 18:55 Tankade upp bilen på tanka, för att sedan gå in till en säljare på Bil Bengtsson i Ystad.
Affärsförslag på en XC40 Recharge Core Edition 2023.
Tanten kör nu en KIA EV6, som kommer att lämnas tillbaka om cirka 9 månader. Ett försök av oss att se om vi kan leva med en hel elbil.
Vi behövde två bilar så ett bra tillfälle tyckte vi. Efter dessa månader gillar både hon och jag elbil, dock inte förälskade i KIA.
Nu verkar det även som att vi kommer att klara oss med en bil under 2023 och framåt.
8 till 9 månaders leveranstid gör att det är dags att bestämma vad vi ska köra i framtiden.
Fick pris på XC40 Recharge Core Edition med "riktiga" sommar och vinterdäck, drag, mörkt tonade rutor, stänkskydd, textilmattor inne och i bagaget på 520 000 innan elbilsrabatten.
Provkörning i nästa vecka, om det blir bra väder.
Inbytespriset idag, som givetvis kommer att ändras till leveransdagen, var 280 000. Man kan välja att få ett fast inbytespris redan nu, då tar dom höjd för hur en tänkt marknad ser ut då. Eller en värdering strax innan inbyte. Blir i så fall det senare, kanske att vi säljer själva redan i sommar.
Får se var det landar...
Skoj, men ger de 280 för din XC60 idag?
Micce1980 skrev:
Skoj, men ger de 280 för din XC60 idag?
Helt galet, egentligen. Men med vinterdäck och även rekondad av mig.
Säljaren hade en lista på intressenter av en classic XC60 med bensinmotor. Som han sa, den kommer att studsa ut tio minuter efter jag lämnat den, eller kanske till och med innan jag lämnat huset. Lite sugen blir man på att lämna den redan nu. Men först måste vi ut och provköra XC40n ordentligt för att försäkra oss om att storleken verkligen räcker till oss två. :-)
Det är bra pris på inbytes bilar idag, vissa modeller med bensinmotorer är extra kap. Ibland sitter jag själv och funderar om man ska se vad man skulle kunna få för sin.
Det bådar gott kanske med tanke på bristen av halvledare?

Lämnade in LUC hos Bilia idag morse. Operationen blev ganska omfattande. Svänghjul och koppling och massa extra byts. Ljudet från vobblande (?) svänghjul blir extra skönt att slippa. Återkommer imorgon!
  • 1
  • 1614
  • 1615
  • 1616
  • 1617
  • 1618
  • 1912

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60