Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
Under plus:

LED-helljusstrålkastare
Våra mest avancerade LED-strålkastare optimerar din sikt utan att blända andra genom att ständigt anpassa ljusmönstret. Du kan låta helljuset vara påslaget hela tiden – när du möter eller närmar dig en annan bil anpassar strålkastarna precis så mycket av ljuskäglan som behövs för att inte den andra föraren ska bländas. För att ytterligare förbättra din sikt i kurvorna vrider sig dessa strålkastare också när du svänger för att belysa vägen framför dig. Denna funktion inkluderar även dimljus* för bättre sikt i dimma eller kraftig nederbörd. De kan också underlätta manövrer i låg hastighet genom att belysa området nära bilen i styrriktningen. Dimljus ingår för alla modellvarianter utom Recharge
av valln
Jo, jag såg att det gick och lägga till ljuspaket i Core.
Sedan jämförde jag med min bil som är T5, som blir B5 plus 30 000 kronor.
Jag har också skinnklädsel, dynförlängning och förarstöd.

Min bil kostade ordinarie pris 500 kkr och går nu på 600 kkr.
Jag köpte ny bil i juni 2020.
Det är 20 procent upp, men nu får jag mildhybrid.
av Lockis
valln skrev:Under Core:

Våra specialdesignade LED-strålkastare kombinerar ett distinkt utseende med ett ytterst långt och brett ljusmönster. När du möter eller kör ikapp ett annat fordon växlar de automatiskt från hel- till halvljus för att den andra föraren inte ska bli bländad. Under dagen fungerar de iögonenfallande T-formade ljusslingorna som varselljus och gör din bil ännu synligare. Halvljuset kopplas in automatiskt när det behövs. Strålkastarnivån anpassas automatiskt för att alltid ge bästa möjliga sikt utan att blända andra, även när bilen är tungt lastad
Men snälla. LJUSPAKETET kostar 5900:- och är valbart till CORE. I det paketet finns adaptiva ljuset. Alltså, kan du få detta även i CORE 100k billigare.
av perhall
Vill bara kommentera en sak ang. de bästa strålkastarna. Funkar mycket bättre på XC60 än på V90. Nån mer som har samma erfarenhet?
Användarvisningsbild
av Slasse
valln skrev:Nu går det att designa V60CC på hemsidan.
Bilen har blivit klart dyrare om man vill ha adaptiva led-ljus, vinterdäck och klimatpaket blir det det 600 kkr! :-o

På annat ställe på hemsidan såg jag leveranstid 12-13 månader.
Min kostade 602 000 SEK utan rabatten när jag fick den i januari 2021.
av perhall
Inte så konstigt att Volvo höjer priserna, dels handlar det om utbud och efterfrågan, dels om att prisläget generellt kanske är 5-6% högre när leverans sker i mars-april 2023.
av Lockis
perhall skrev:Inte så konstigt att Volvo höjer priserna, dels handlar det om utbud och efterfrågan, dels om att prisläget generellt kanske är 5-6% högre när leverans sker i mars-april 2023.
Det är inte därför man höjer priset.
Senaste prisökningen verkar ha skett till stor del för att man inte kommer kunna producera samma antal bilar.
Då behöver lönsamheten per bil ökas.
av Wsemme
perhall skrev: mån 21 feb 2022, 23:01 Vill bara kommentera en sak ang. de bästa strålkastarna. Funkar mycket bättre på XC60 än på V90. Nån mer som har samma erfarenhet?
Jag hade en v90 2021 med adaptiva led som hyrbil innan min xc60 kom. Tycker ljuset i xc60 är mycket bättre. Så exakt samma erfarenhet :-)
av perhall
Lockis skrev:
perhall skrev:Inte så konstigt att Volvo höjer priserna, dels handlar det om utbud och efterfrågan, dels om att prisläget generellt kanske är 5-6% högre när leverans sker i mars-april 2023.
Senaste prisökningen verkar ha skett till stor del för att man inte kommer kunna producera samma antal bilar.
Du vet alltså varför Volvo höjer priserna samtidigt som du avfärdar min förklaring.
av Lockis
perhall skrev:
Lockis skrev:
Du vet alltså varför Volvo höjer priserna samtidigt som du avfärdar min förklaring.
Jag vidarelägger bara infon jag fått från min ÅF. Har du annan volvo info får du gärna lov att ange källa också...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]