Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hgronvold skrev:Skulle bli förvånad om det satt ett fysiskt simkort, killgissar på att det är någon esim variant.
Det är riktigt, och det "sitter" i TCAM modulen om jag fattat det hela rätt.. Jag vet inte om boxen med den stora vita dekalen på bilden innehåller hela modulen, eller om det bara är batteriet och TCAM är den vid sidan av.

/Thomas
Någon som frågat volvo om det är som vi antar här? Att wifi delning inte längre finns kvar i bilen efter googlifieringen.
tilldavid skrev:Någon som frågat volvo om det är som vi antar här? Att wifi delning inte längre finns kvar i bilen efter googlifieringen.
Om det var den ursprungliga frågan så kan jag bekräfta att i och med fri data till bilen (googlifieringen :-) ) infördes så försvann möjligheten att dela data från bilen. Det omvända funkar fortfarande om man t.ex kommer utanför roamingområdet.

/Thomas
tilldavid skrev:Någon som frågat volvo om det är som vi antar här? Att wifi delning inte längre finns kvar i bilen efter googlifieringen.
Jag har hört att det kommer i nästa uppdatering till Google. Den har planerats till den här veckan, jag vet inte om det gäller fortfarande eller om den är försenad. Det ska dyka upp en rad funktioner som man saknar från de äldre bilarna.

Skickat från min XQ-BQ52 via Tapatalk

Vore trevligt ha en webbläsare "Vivalid" i en Android Automotive baserad Volvo (som min) om det kommer gå ladda ner den från Google Play Store. I och för sig bara langa upp mobiltelefonen så kan man ju surfa i en webbläsare men tydligen har en webbläsare stått högt upp på önskelistan bland Polestarbrukare. Kanske bland en hel del Volvobrukare också?
Kommer Vivaldi webbläsare till Volvobilar framöver skall jag ladda ner den och testa hur det funkar.
AndS skrev:De lägger väl all krut nu på Volvocars.OS som ska finnas i deras elbilar fr.o.m. i år.
Där de pekar Google maps och Assistans, då man vill hålla öppet och själva välja olika delsystem.
Ska man byta ut Android Automotive?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
740 som krånglar

Det är ju årsmodell 1990 men lampan t&a[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]