Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dman
Jag har följande intermittenta fel: När jag satt mig i bilen och startar släcks all innerbelysning utom de två lampor som lyser upp benutrymmet vid framsätena. Om jag då tänder all innerbelysning med knappen och sedan släcker igen släcks all innerbelysning, men att öppna och stänga dörren på nytt har ingen effekt.

Någon som vet vad det kan vara eller har varit med om det?
Användarvisningsbild
av greeeken
dman skrev:Jag har följande intermittenta fel: När jag satt mig i bilen och startar släcks all innerbelysning utom de två lampor som lyser upp benutrymmet vid framsätena. Om jag då tänder all innerbelysning med knappen och sedan släcker igen släcks all innerbelysning, men att öppna och stänga dörren på nytt har ingen effekt.

Någon som vet vad det kan vara eller har varit med om det?
Kanske nån bugg?
av Marbas
Samma fenomen har hänt mig en gång. Stannade, låste och låste upp, sen var det borta (vet inte vilken del i kedjan av saker jag gjorde som "tog bort" fenomenet). Har inte hänt någon gång sen dess.

Kan det ha något med fukt att göra? Jag menar, skulle vädret kunna spela någon givare ett spratt? Bara en gissning...
Användarvisningsbild
av Loner
Är inte detta nån typ av felkod? Fanns väl iaf nått sånt med takbelysningen fram.

Branx vet du?
Användarvisningsbild
av dman
Loner skrev:Är inte detta nån typ av felkod? Fanns väl iaf nått sånt med takbelysningen fram.

Branx vet du?
Jag gjorde en Total CAN Upgrade samt felkodsavläsning för ett par veckor sedan och det är först därefter som fenomenet uppstått. När jag kör den "manuella" avläsningen (READ-knapp och dimbakljus-knapp) står det NO DTCS, vilket jag tolkar som att alla noder är felkodsfria.
Användarvisningsbild
av ateist75
dman skrev:
Loner skrev:Är inte detta nån typ av felkod? Fanns väl iaf nått sånt med takbelysningen fram.

Branx vet du?
Jag gjorde en Total CAN Upgrade samt felkodsavläsning för ett par veckor sedan och det är först därefter som fenomenet uppstått. När jag kör den "manuella" avläsningen (READ-knapp och dimbakljus-knapp) står det NO DTCS, vilket jag tolkar som att alla noder är felkodsfria.
NO DTCS betyder väl att antisladd systemet är urkopplat.
Användarvisningsbild
av dman
ateist75 skrev:NO DTCS betyder väl att antisladd systemet är urkopplat.
Nej, möjligen tror jag att du blandar ihop DSTC, d v s Dynamic Stability Traction Control och DTCS, d v s Diagnostic Trouble CodeS
Användarvisningsbild
av ateist75
dman skrev:
ateist75 skrev:NO DTCS betyder väl att antisladd systemet är urkopplat.
Nej, möjligen tror jag att du blandar ihop DSTC, d v s Dynamic Stability Traction Control och DTCS, d v s Diagnostic Trouble CodeS
:oops:

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]