Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermit75
Om alla nya modeller ska vara elbilar får man hålla igång dagens längre....
” Volvo ska inom kort visa upp en helt ny elbil som i praktiken ersätter dagens XC90. Den får ett annat namn, blir helt eldriven och ska byggas i USA.

Men trots det uppger Volvo Cars-chefen Håkan Samuelsson att dagens Volvo XC90 ska leva vidare och dessutom få ett ansiktslyft.

– Varför skulle vi stänga ned produktionen av den i Torslanda när det fortfarande finns en marknad för hybrider, särskilt i Amerika och Kina? Vi ska uppdatera den så den ser lite bättre ut men teknikmässigt kommer vi investera i nästa generation helt eldrivna bilar, säger han i en intervju med Automotive News”

https://www.vibilagare.se/nyheter/volvo ... ya-elbilen
av Lockis
sewen skrev: tis 15 feb 2022, 20:20 Så marknaden för hybrider finns bara i Kina och staterna men inte här?
Här lär nog den helt eldrivna modellen vara mer populär.
Användarvisningsbild
av sewen
Lockis skrev:
sewen skrev: tis 15 feb 2022, 20:20 Så marknaden för hybrider finns bara i Kina och staterna men inte här?
Mer populär ja, men har svårt att tro det blir det helt dominerande inom snar framtid.
av Lockis
sewen skrev: tis 15 feb 2022, 20:50
Lockis skrev:
Mer populär ja, men har svårt att tro det blir det helt dominerande inom snar framtid.
Du behöver nog öva upp din läsförståelse.
Man säger inte att det inte finns en marknad för det här. Man säger att marknaden speciellt finns i kina och USA. ” när det fortfarande finns en marknad för hybrider, särskilt i Amerika och Kina”.

Hur får du detta till att marknaden inte finns kvar i Sverige? Du håller dessutom med om att den helt eldrivna kommer vara mer populär i Sverige.

Nåja, att vara irriterad över ett problem som inte finns är den nya standarden i Sverige.
Användarvisningsbild
av sewen
Lockis skrev:Nåja, att vara irriterad över ett problem som inte finns är den nya standarden i Sverige.
Så är det. Liksom att vara näsvis i anonyma internetforum så fort man inte håller med.
av Lockis
sewen skrev:
Lockis skrev:Nåja, att vara irriterad över ett problem som inte finns är den nya standarden i Sverige.
Så är det. Liksom att vara näsvis i anonyma internetforum så fort man inte håller med.
inte håller med? Jag vet inte vad där är att hålla med om. Du försöker göra en höna av en fjäder. Man kommer fortsätta tillverka XC90 som hybrid för att marknaden finns kvar. Den största delen av dessa bilar tror man kommer gå till Kina eller USA dock.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ska bli kul att se vad de ska hippa till xc90 med för facelift, när det inte syntes sist typ... ;-)
Nya xc90 dödar ju alla gånger försäljning av den gamla i Sverige, tror jag, de som köper bil i de prisklasserna vill ju ha det nya!
av Malmstroem
Vi får se vad som händer här i Sverige.

Nya XC90 torde kosta en bit över miljonen. Det kan göra att det fortfarande finns en marknad för nuvarande XC90, eftersom den är rätt mycket billigare.

Jag har funderat på att byta nuvarande XC90 till den nya när den kommer. Tyvärr ser det ut som om prispunkten den hamnar på blir svår att hantera för mig. Valet blev därför att behålla nuvarande XC90 och plocka ut en mindre elbil istället. Rätt eller fel får framtiden utvisa -- men Volvo verkar vilja ta bra betalt för sina bilar i framtiden.
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]