erikfromtheisland skrev:Kabeln är blå och så står det http://www.xxltech.com på den. Dét följde med drivrutiner till den o när jag kört in dem står det att den fungerar korrekt (eller liknande). Versionen av programmet vet jag inte, det står vol-vcr uppe i vänstra hörnet, det är allt jag ser.
Är ganska säker på att du har samma grejer som jag har testat, dvs en KKL409-kabel samt VOL-FCR. Kolla vilken version du har genom att på första skärmsidan där du väljer bilmodell klicka på den stora "About"-rutan. Första raden som kommer upp anger vilken version du har. v1.3 brukar fungera med den kabel jag tror du har. Du måste dessutom ange Com1 för USB-anslutningen (XP: kontrollpanelen, system, maskinvara, enhetshanteraren, portar, högerklicka usb, egenskaper, välj Com1). Har du en KKL409-kabel är jag rätt övertygad om att den inte fungerar med VOL-FCR v1.7.3, oavsett om det är seriell- eller usb-versionen. Så börja med att kolla vilken version du har. Du måste dessutom ha en usb-port på datorn, har för mig att inte usb-seriell omvandlare fungerar.
V70 2.4T -00 gamla karossen men tillv 9906 (dvs efter v20-99) B5244T AW50-42 4-stegs automat adaptiv
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell