Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

varför jag frågar är för att jag haft något liknande i min V60-15
telfonen kopplade upp sig men internetdelningen funkade inte, inte via telefon eller simkort.
hittade dock en annan bil o kolla på och där funkade det, så då var det bilen det var fel på, inga felkoder.
fick uppdatera certifikat i IHU och TEM via VIDA så funkade det sen.
Larslars skrev: mån 14 feb 2022, 05:20 varför jag frågar är för att jag haft något liknande i min V60-15
telfonen kopplade upp sig men internetdelningen funkade inte, inte via telefon eller simkort.
hittade dock en annan bil o kolla på och där funkade det, så då var det bilen det var fel på, inga felkoder.
fick uppdatera certifikat i IHU och TEM via VIDA så funkade det sen.
Ahaa, men det kan ju vara bra att ha med sig in på Volvo när jag ska dit den 18:e
Perra83 skrev: mån 14 feb 2022, 09:12 Märkligt detta. Körde svågerns V60 -14 i helgen och mobilen kopplar upp sig men det blir ett rött kryss på internet symbolen eller va det är. Hoppar in i min V60 -16 och allt funkar som det ska :-/
Man börjar ju ana ett åldersproblem med mjukvaror kanske, provade även att koppla min bil via volvoID till nya volvoappen, det hade jag förut på den gamla ”min Volvo” appen men nu vare tvärstopp, min bil hade inte rätt hårdvaror för att göra detta fick stog det… får nog köpa ny bil om man ska lyssna på bandit rock i fortsättningen :-D
Då var problemet löst, kollade med Volvo om det fanns några uppdateringar, japp det låg en och lurade till infotainmentsystemet, dessa ingick naturligtvis i servicen för dom ”tar för lång tid att installera” 470:- senare så kopplar bilen upp utan problem, case closed!
Nej troligen inte
Borde räcka att dela via blåtand ( funkar bäst enligt min erfarenhet) när jag delade via telefonens wifi så tappade den bort sig hela tiden.
Simkortet fungerar bra, då kan man även ha bilen som hotspot? o dela wifi med sina passagerare om man vill.
Dock tycker jag att operatören ( den jag hade ) är snåla då man köper 1GB som gäller i 30 dagar, sen när man kollar förbrukningen så är den på 50Mb...

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]