Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roadss
trojlee skrev:Kan inte vara så enkelt som att det är en ispropp? Vart i svedala bor du?
Jag tror inte det, bor i Örebro län och det har varit plusgrader på dagarna den senaste tiden och jag har fyllt på spolarvätska med frysskydd samt att spolarna till vindrutan och strålkastarna fungerar fint.

LottaGroning skrev:Ett annat vanligt fel är att impellern i pumpen släpper från axeln så att bara elmotorn går men inte pumpen.
Aj fan, det låter faktiskt som en rimlig förklaring för man hör som sagt att elmotorn går och jag kan inte hitta att det läcker någonstans så antingen är det väl stopp i slangen nånstans eller så är det det som hänt.

Får göra som Micce säger och kontakta bilfirman och se vad de säger.
av CalleMan
Jag hade samma problem på min -19 V60.
Det visade sig vara en back ventil igensatt med fett av något slag. Fick det åtgärdat på goodwill av Bilbolaget.
Användarvisningsbild
av Fredrik84
Hej!
Jag har samma problem att det inte kommer någon spolarvätska till bakrutan trots att pumpen går.
Är det någon som vet vart backventilen sitter på slangen?

Mvh
Fredrik
Användarvisningsbild
av Fredrik84
Efter lite mekande idag kunde jag konstatera att backventilden döljer sig i bakluckan vid torkaarmen. Den var full med små vita kristaller, blåste rent med tryckluft så nu funkar det igen.
av V70Fredrik
Fick felet åtgärdat på garantin idag, som någon nämnde tidigare så är ett vanligt fel att backventilen strular.
Tydligen åtgärdar Volvo felet genom att ta bort ventilen och ersätta den med vanlig slang istället.

Försöket hitta bränslepumprelä[…]

D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]

Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]