Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena, har fått nå strul med uppkopplingen, använder oftast ”internetradio” och det har alltid funkat ypperligt, bilen har alltid kopplat upp snabbt via mobilens internetdelning.
Får för mig att problemen började efter en iOS uppdatering på iphonen men är ej säker, nu står det bara och maler och det blir aldrig nån uppkoppling, en sak jag reflekterat över sen problemen uppstod är att går man in i inställningar på iphonen när man försöker koppla upp så dyker en ny rad upp där wifi,bluetooth mm står…ethernet, den fanns aldrig där före?
Nån som är insatt om det är nån ändring man läre göra eller några andra idéer??
Har nu en sprillans iphone13 med senaste uppdateringen, återställde sensusen till fabriksåterställningar och började om men bilen kopplar inte upp sig mot internetdelningen ändå, har får se om mjukvaruuppdateringen vid service kan göra nån skillnad för annars vettefan…
Har ingen VOC och ingen simhållare i bilen, så enda alternativet är att internetdela via mobilen och bluetooth, det fungerade klanderfritt förut och gick att köra både Tuneln appen och även vanliga webbläsaren sen bara slutade det funka.
Endera har Apple gjort nåt som inte lirar med en gammal 2014 eller så kanske bilens mjukvara måste uppdateras, ska serva den 18:e så jag får nog vänta å se vad pröffsena säger
Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Wastegateaxel som glappar kanske. Den kan glappa i[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]