Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Haha 😂 i teorin så kan du köra ännu längre på en tank bensin. Det handlar ju helt om hur ditt körmönster ser ut. Det där är dock den gamla drivlinan den nya har en förbrukning på 0.8/0.9 enligt WLTP.
Men som sagt. Hur långt du kommer på en tank bensin beror helt på hur mycket du laddar och hur långt du kör. När batteriet är slut ligger förbrukningen någonstans 7-8L/100km enligt egen erfarenhet.
Det där är nog det dummaste sättet att räkna jag sett
Tokigt. Men jag kom ca 3000 km på mina tankar(60 l) när jag körde plug-in-hybrid. Om jag räknar på att jag på 6 år snittade 1,8 l/100 km under den perioden. Men ingen räknar ju så.
Primus skrev:Tokigt. Men jag kom ca 3000 km på mina tankar(60 l) när jag körde plug-in-hybrid. Om jag räknar på att jag på 6 år snittade 1,8 l/100 km under den perioden. Men ingen räknar ju så.
Precis men då laddade du ju upp bilen hela tiden. Att bara räkna snittförbrukning i körcykel med laddat batteri multiplicerat med tankvolym är dummare än förskolematte.

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]