Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MagnusR skrev: lör 29 jan 2022, 18:12 Bra kan alltid bli bättre och för mig har det ballat ur som vanligt. Har nu 700 W helljus på min V70
Det finns inget halvljus i världen som inte upplevs som en fotogenlykta när man slår av helljuset om man har några hundra watt xenon i extraljusen .
Numera har jag max 3x60w xenon eftersom jag med stigande ålder blivit mer och mer lättbländad av alla skyltar .
På Santan hade jag 3x60w xenon i NBB225 och en 40" bra kinaramp på taket .
Lyste brett , långt och fick muppar som körde 80 i vänsterfilen på E4 att flytta sig direkt jag kom swischande :-)
av MagnusR
Kadochnikoff skrev: lör 29 jan 2022, 22:05
Det finns inget halvljus i världen som inte upplevs som en fotogenlykta när man slår av helljuset om man har några hundra watt xenon i extraljusen .
Numera har jag max 3x60w xenon eftersom jag med stigande ålder blivit mer och mer lättbländad av alla skyltar .
På Santan hade jag 3x60w xenon i NBB225 och en 40" bra kinaramp på taket .
Lyste brett , långt och fick muppar som körde 80 i vänsterfilen på E4 att flytta sig direkt jag kom swischande :-)
Nu är det mestadels LED jag har men visst, halvljuset känns som stearinljus efter att helljuset har varit på och skyltar kan blända. Vill jag pga av det nedgradera mitt helljus? Nej :)
berrabus skrev: lör 12 feb 2022, 12:46 Hur lyser det i jämförelse med ett xenonkit?
Har inte provat xenon i just denna reflektor men på s80: n jag hade förut ( 2x60w xenon i helljuset ) gav xenonet en längre ljusbild .
Det här kittet lyser starkare , vitare och bredare men bara lika långt som originalhalogenet .
Xenonet lös längre bort .

Kostade bara 377 kr och passar direkt in i lyktan utan modifiering så det var ett enkelt sätt att få mera ljus .

Ska köpa Focus Extreme och blindtesta när jag hittar det till bra pris .
berrabus skrev: lör 12 feb 2022, 16:21 Tack. Det är min erfarenhet också att xenonkit lyser längre.
Rent krasst är det lättare ( med dagens teknik) att få en xenonlampa att ha ljuspunkten på ungefär rätt ställe än att få en 5mm diod att ge ifrån sig nog mycket fotoner utan att brinna upp
av Bmsone
En ny fundering... Om man ska koppla Xenon i heljuset men använda original extraljus kablage, måste man skydda standard helljus så inte det bränner ut cem pga avsaknad av lampor?
Tänkte på motorn som justerar hel//halv på bixenonet.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]