Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av irrbloss
Ni som ser tid kvar i veckor antar jag inte har beställt via CBV? I min app står det bara april, och fortfarande i tillverkningskö. Nästa steg är "Tillverkning klar".
Användarvisningsbild
av Microhulken
Microhulken skrev:
Perra83 skrev:
Microhulken skrev: tis 08 feb 2022, 15:25 Blev rätt orolig... inte för att bilen var sen men att du höll koll på vilken som var min. :laugh:
Nu har jag läst flera gånger men kommer inte på vad jag har svarat på. Känns som att det fattas några meningar eller nått :oops:
Skit samma!!
Haha så är det ju ibland man har tänkt något men skriver bara en 1/3. :)

Nu har dom lagt på en vecka på min bil så kanske blir April till slut :D
Hmm... och samtidigt fick jag mail att min bil börjat tillverkas... snart ringer nog återförsäljaren och säger "Varför har du inte hämtat din bil?" ;-)
Användarvisningsbild
av Microhulken
irrbloss skrev:Ni som ser tid kvar i veckor antar jag inte har beställt via CBV? I min app står det bara april, och fortfarande i tillverkningskö. Nästa steg är "Tillverkning klar".
I min app har jag aldrig sett något annat än "Förbereder för leverans" och aldrig någon månad eller så. Efter lite dialoger med CvB fick jag det riktiga ordernummret och kan då följa lite mer detaljerat och där har det i stort sätt alltid varit vecka 8-9 men nu blev det vecka 10 och samtidigt fick jag mail att min bil byggs. Gissar att den då inte byggs i Sverige då den behöver 3 veckor till för leverans?
av Lockis
Microhulken skrev:
irrbloss skrev:Ni som ser tid kvar i veckor antar jag inte har beställt via CBV? I min app står det bara april, och fortfarande i tillverkningskö. Nästa steg är "Tillverkning klar".
I min app har jag aldrig sett något annat än "Förbereder för leverans" och aldrig någon månad eller så. Efter lite dialoger med CvB fick jag det riktiga ordernummret och kan då följa lite mer detaljerat och där har det i stort sätt alltid varit vecka 8-9 men nu blev det vecka 10 och samtidigt fick jag mail att min bil byggs. Gissar att den då inte byggs i Sverige då den behöver 3 veckor till för leverans?
Kan vara att den byggs i Gent då. Tror man har V60 tillverkning där fortfarande.
av Lockis
TurboDanneV70 skrev: ons 09 feb 2022, 17:05 Nu har jag oxå lagt in beställningen och nu börjar en låååååååång väntan. Blev en V60 T6 Recharge Plus Dark.
Samma här. Beställningen lagd idag.
V60 T6 Recharge Ultimate Dark.
Leveranstid? ”Augusti till oktober” 😂
Användarvisningsbild
av Falken92
Microhulken skrev: ons 09 feb 2022, 10:46
Lite OT. Men, jag väntar på leverans av en ny V60 T6 Inscription. Jag har sett att flera skriver "jag har sett det i min app". Vilken app syftar ni på? Om det är Volvo Cars-appen, var? Kör ni Beta?

Tack på förhand /
Falken
av Lockis
Falken92 skrev: ons 09 feb 2022, 19:50
Microhulken skrev: ons 09 feb 2022, 10:46
Lite OT. Men, jag väntar på leverans av en ny V60 T6 Inscription. Jag har sett att flera skriver "jag har sett det i min app". Vilken app syftar ni på? Om det är Volvo Cars-appen, var? Kör ni Beta?

Tack på förhand /
Falken
CBV beställningar syns i volvocars appen. Vanliga beställningar kan ses på hemsidan.

https://www.volvocars.com/se/leveransinformation
Användarvisningsbild
av Falken92
Lockis skrev: ons 09 feb 2022, 19:57
CBV beställningar syns i volvocars appen. Vanliga beställningar kan ses på hemsidan.

https://www.volvocars.com/se/leveransinformation
Tack för svar, då kan jag släppa det. :-) Den tjänsten använder jag i dagsläget för statuskoll, men jag använder appen dagligen för ex motorstart på min nuvarande bil varpå det hade varit intressant.
av Lockis
Är det någon som beställt en MY23 som ser leveransstatus? Eller har alla samma bekymmer som jag? :-D
  • 1
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 315

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]