Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en V70N 2.4 -04 som helt har slutat fungera.

En dag när jag skulle ut och köra visade sig det att jag hade soppatorsk, valde att bogsera ner bilen till macken och så tankade jag fullt. Försökte starta bilen men inget hände, testade startkoppla och inget hände. Så valde att försöka rullstarta, vilket funkade. För att då ladda upp batteriet vilket jag trodde det var fel på så körde jag runt i ca 4 timmar. Stängde av bilen en gång under dessa 4 timmar och då gick den att starta som ingenting. Sedan efter att jag hade varit hos en vän i ca 4 timmar så skulle jag köra hem men då när jag vred om nyckeln hände ingenting...

Så, nu till problemet.
Bilen startar inte, har testat med ett annat batteri men det hjälpte ingenting. Startmotorn går inte ens runt, har testat startkoppla, dock inte att rullstarta men vill inte behöva göra det varje gång. När jag vrider om nyckeln går all el igång som vanligt men sen när jag vrider sista steget för att starta så dör allt och det blir knäpptyst. Hör att bränslepumpen går igång så bör inte vara något fel där.

Någon som har en ide om vad det kan vara eller om jag bara ska köpa en ny startmotor och montera och sedan hoppas på det bästa?

Tack på förhand

Med vänliga hälsningar
Oskar
Efter vi gjort det i videon så gjorde den som vanligt (startmotorn gick inte runt) men sen 2 minuter sen så gick startmotorn runt o sen när jag släppte nyckeln och testade jag igen och då gick startmotorn inte runt längre…
Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]