Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Du har helt rätt att Care by Volvo inte är direkt jämförbart. Jag tog upp dem som referens som borde vara i samma härad. Du har sociala avgifter som minus i TCO och halva momsen som plus. Även om TCO borde vara klart så verkar det finnas variationer hur det räknas ut. :-)
av Lockis
Malmstroem skrev:Du har helt rätt att Care by Volvo inte är direkt jämförbart. Jag tog upp dem som referens som borde vara i samma härad. Du har sociala avgifter som minus i TCO och halva momsen som plus. Även om TCO borde vara klart så verkar det finnas variationer hur det räknas ut. :-)
Absolut, olika leasingbolag har olika kostnader/restvärden. Jag tycker t.ex att volvofinans beräknade service kostnad per månad är väldigt hög på 556:- För en service ink moms ligger inte på mycket mer än 3000:- :-D
av Malmstroem
Jag var tvungen att titta efter i min bilpolicy. Min arbetsgivare inkluderar inte sociala avgifter i vår definition av TCO (leasing, skatt, försäkring, underhåll, däck och halva momsen ingår).

Det gör att jag nog haft en lite skev bild av TCO. För i "riktig" TCO bör nog sociala avgifter inkluderas.

Jag ska inte klaga. Vårt policy tillät i alla fall den BMW i40 M50 jag just beställt. Det tack vare diverse "miljöbonusar" för att få oss att välja elbil.
av Lockis
Malmstroem skrev:Jag var tvungen att titta efter i min bilpolicy. Min arbetsgivare inkluderar inte sociala avgifter i vår definition av TCO (leasing, skatt, försäkring, underhåll, däck och halva momsen ingår).

Det gör att jag nog haft en lite skev bild av TCO. För i "riktig" TCO bör nog sociala avgifter inkluderas.

Jag ska inte klaga. Vårt policy tillät i alla fall den BMW i40 M50 jag just beställt. Det tack vare diverse "miljöbonusar" för att få oss att välja elbil.
Mitt bolag kör fortfarande prisbas modell. Så tror vi har maxpris runt 800.000 för en bil. Hade nog också fått in en i4 M50 i den kalkylen. men är inte redo för hel el ännu. Så blev en volvo hybrid till.
av Malmstroem
Min plan är att behålla vår XC90 ett antal år till. En större dieselbil och en mindre elbil bör kunna komplimentera varandra hyfsat bra. Hoppas jag.

Jag är inte heller redo att endast ha elbil. Därför börjar jag med en el och en diesel, om vi i alla fall ska ha två bilar.
av Lockis
Malmstroem skrev:Min plan är att behålla vår XC90 ett antal år till. En större dieselbil och en mindre elbil bör kunna komplimentera varandra hyfsat bra. Hoppas jag.

Jag är inte heller redo att endast ha elbil. Därför börjar jag med en el och en diesel, om vi i alla fall ska ha två bilar.
Japp, om jag också haft 2 bilar kanske jag tänkt annorlunda. Men jag har bara 1 :-D
av pumpnasare
Blev beställning på en snikmodell, är ju pensionärBild
IMG_3660.jpg
IMG_3660.jpg (231.36 KiB) Visad 322 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av svergie2
pumpnasare skrev:Blev beställning på en snikmodell, är ju pensionärBild
IMG_3660.jpg

Ser ut som en bra spec, grattis!

av pumpnasare
svergie2 skrev:
pumpnasare skrev:Blev beställning på en snikmodell, är ju pensionärBild
IMG_3660.jpg

Ser ut som en bra spec, grattis!

Tack. Skulle vilja ha klädd instrumentbräda och akustikrutor oxå, men går ju inte utan att ta största paketet.

Senast redigerad av 1 pumpnasare, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]