Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Hej.

Fick ett meddelande idag i On-Call appen om att abonnemanget var förlängt 13 månader gratis.
Men jag hittar ingen förklaring till varför.
Och det är förlängt till juni 2023.

Nån mer som har råkat ut för detta, och vet varför dom förlänger det gratis.
Inte mig emot att det är gratis, men det kan vara lite intressant att veta varför.
Det brukar vara för att det har krånglat och inte varit tillgängligt under vissa tider. Då kan man ju argumentera om att man har betalat, i förskott, för något som de inte levererat fullt ut. I de lägena brukar de förlänga abonnemangen mer än vad krånglet varat. På så sätt slår man ihjäl den diskussionen innan den börjat.
Det är alltså inte första gången det här händer.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Jallemet skrev:
Steffe3 skrev:Kanske för att motivera folk att använda det tills det läggs ner (på äldre bilar)

Tror iofs det var 2025, så lite tidigt.
På grund av 3g?
Precis, man räknar med att ha släckt det till slutet av 2025. Vilket kommer stänga ner en del saker man betalat extra för att få i bilarna :party:
Det ryktas om en uppgradering till 4G, men när/om det kommer, så lär man snällt få betala det själv.
Användarvisningsbild
av Camel
Fick 13 månaders gratis förlängning på vår S90 MY20. Men ingen förlängning på vår V40 MY17... Tydligen olika beroende på bil.
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]