Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
wrazxc,
Om 88 km är på el enligt WLTP så kommer man inte så långt i vardagskörning. Enl min erfarenhet med V90 T6 Recharge 2022 är ca. 80% av WLTP körsträckan på el mer realistiskt.
av jaronsso
bem skrev: mån 07 feb 2022, 03:23 wrazxc,
Om 88 km är på el enligt WLTP så kommer man inte så långt i vardagskörning. Enl min erfarenhet med V90 T6 Recharge 2022 är ca. 80% av WLTP körsträckan på el mer realistiskt.
Men det är ju samma för alla tillverkare.
Volvo har en av de absolut bästa räckvidderna i sina hybrider. De flesta konkurrenter har 5-6 mil WLTP.
av least
Qualia skrev: sön 06 feb 2022, 14:40
GustavE skrev: sön 06 feb 2022, 13:47 Jag gillar Volvo, kör och har nästan bara kört Volvo. Men kan inte annat än hålla med nedanstående:

Han menar att Volvo ligger långt efter konkurrenterna.
– De försöker sälja förra generationens elbil och ta bra betalt för det. Det går inte, de är förbisprungna av koreaner och tyskar. Alla har sprungit förbi.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moto ... och-tyskar.
Kan hålla med där, har inte hänt mycket interiör på Volvo sedan XC90 släpptes på SPA plattformen.

Blir det bil byte kommande år är chansen stor att det blir ett annat märke, finns inga nytt Volvo erbjuder.
Förutom priset..
Av ren nyfikenhet, vad skulle Volvo ha uppgraderat interiört enligt dig?
Användarvisningsbild
av bem
jaronsso skrev: mån 07 feb 2022, 10:57
bem skrev: mån 07 feb 2022, 03:23 wrazxc,
Men det är ju samma för alla tillverkare.
Volvo har en av de absolut bästa räckvidderna i sina hybrider. De flesta konkurrenter har 5-6 mil WLTP.
Ja visst är det så. WLTP är för att jämföra mellan bilar och andra fabrikat.
Inte alla tänker på det. Man kan ju leva i villfarelse, om det står 88 km räckvidd (WLTP)på Volvos hemsida så kan man tro (om man inte vet vad WLTP betyder) att det går att köra bilen i 88 km på el. Men du har koll så du slipper bli besviken. :-)
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av pumpnasare
https://bilbolaget.nu/erbjudanden/volvo ... mpanjpris/
My 23

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
pumpnasare skrev:https://bilbolaget.nu/erbjudanden/volvo ... mpanjpris/
My 23

ja jäklar, dem hade även kampanj på V60.
Spännande, det kampanjpriset verkar även vara beräknat på priset innan höjningen som gjordes i veckan. Hittade dock ingen handlare i min närhet med någon kampanj. Så blev beställt utan kampanjpris för min del.
av Malmstroem
Jag tycker att Volvos hybrider är konkurrenskraftiga. Jag hade gärna bytt min XC90 D5 mot en XC90 T8. Dock inte så gärna att jag betalar mellanskillnaden...

När det gäller elbilar är Volvos alternativ för mig inte så lockande. Polestar lockar i så fall mer än XC40 / C40 med ren eldrift. Det torde komma fler elbilar. Den första -- XC90 ersättaren -- lär dock kosta rätt mycket. Med väldigt stor sannolikhet mer än vad jag idag vill betala.

Funderade ett tag på en V60 T8, men valde att beställa en ren elbil (BMW i4) istället.
av Lockis
Malmstroem skrev: mån 07 feb 2022, 16:40 Jag tycker att Volvos hybrider är konkurrenskraftiga. Jag hade gärna bytt min XC90 D5 mot en XC90 T8. Dock inte så gärna att jag betalar mellanskillnaden...

När det gäller elbilar är Volvos alternativ för mig inte så lockande. Polestar lockar i så fall mer än XC40 / C40 med ren eldrift. Det torde komma fler elbilar. Den första -- XC90 ersättaren -- lär dock kosta rätt mycket. Med väldigt stor sannolikhet mer än vad jag idag vill betala.

Funderade ett tag på en V60 T8, men valde att beställa en ren elbil (BMW i4) istället.
Jag har grubblat i 4-5 månader innan jag idag tog beslutet att det blir hybrid en bil till. Så en v60 T6 blev det. Behöver utrymmet med 2 småbarn. Hoppas att det kommer en vettig och kul elbil i den storleksklassen till nästa bilbyte.
av jaronsso
Bempo skrev: tis 08 feb 2022, 06:42
pumpnasare skrev: mån 07 feb 2022, 14:52 https://bilbolaget.nu/erbjudanden/volvo ... mpanjpris/
My 23

Och det här ska vara en kampanj nu? ” Vi har höstkampanj på Volvo XC60 Recharge T6”
Det gäller Core MY23 så vore märkligt om det var något som gällde i höstas.
När kom ens "Core" till XC60 och när lanserade man MY23?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Sitter ju ett inbyggt ventilpaket i styrväxel[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]