Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kadochnikoff skrev:Umeåpolisen är duktiga på att bötfälla undomar som poppar musik i sina böttsänkta gen 1:or och jaga bort epor som samlas utanför Swedol/Snabbgross på lördagkvällarna men allt jobbigare än så verkar vara ohyggligt besvärligt för många av dem .
Det är nog bilden många i övriga Sverige också har. Enkelt att visa makt över 16-17-åringar, ger dessutom enkla "uppklaringspoäng" för bra brottsstatistik...
johnnype skrev: sön 23 jan 2022, 21:07 Videobevis till trots och om man verkligen ens fångar ett ansikte i vettig upplösning så tror inte jag att dessa yrkes utövare bryr sig en sekund om kameran.
Det kan ju vara så att du får notis i telefonen när kameran blir triggad och på så vis kan göra dig av med buset 😉
Man får inte gå hem till tjuven och ta igen sina grejor , DÅ har plötsligt polisen tid att komma .

Samma gäng som inte iddes plocka in den lille pundaren fast han filmades under inbrottet ryckte ut med blåljus när han fick lämna tillbaka stöldgodset till de rättmätiga ägarna .
Kadochnikoff skrev:
johnnype skrev: sön 23 jan 2022, 21:07 Videobevis till trots och om man verkligen ens fångar ett ansikte i vettig upplösning så tror inte jag att dessa yrkes utövare bryr sig en sekund om kameran.
Min kompis filmade inbrottet hos honom i HD med två åtelkameror .
Man såg till och med fräknar och tatueringar på den lille pundaren .
Eftersom regnumret på hans bil syntes tydligt och bilen stod på honom var det inte svårt att hitta igen både tjuven och bilen .

Vi ringde polisen som inte ville komma utan sade att vi skulle köra in till Umeå och göra en anmälan vilket vi gjorde och bifogade en USB med filmen.
Dagen efter kom beskedet med posten :
"Ärendet nedlagt. Brist på spaningsuppslag"
Typiskt fall av lättja. Är det inte spännande nog verkar polisen hellre sitta och rulla tummarna.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Kadochnikoff skrev: tor 03 feb 2022, 08:53 Man får inte gå hem till tjuven och ta igen sina grejor , DÅ har plötsligt polisen tid att komma .

Samma gäng som inte iddes plocka in den lille pundaren fast han filmades under inbrottet ryckte ut med blåljus när han fick lämna tillbaka stöldgodset till de rättmätiga ägarna .
Jag hade kunnat köpa att man inte fick det om Polisen hade skött sitt jobb i övrigt men de gör ju inte det tyvärr
Vad hände sen?
MagnusR skrev: tor 03 feb 2022, 17:55

Jag hade kunnat köpa att man inte fick det om Polisen hade skött sitt jobb i övrigt men de gör ju inte det tyvärr
Vad hände sen?
Det blev handgemäng .
Polaren fick skaka galler och betala skadestånd till pundaren för " den allvarliga kränkningen " att han gick in i garaget genom den öppna dörren , tog igen motorsågen och de andra grejorna han förlorat och knuffade bort den skrikande och fäktande pundaren .
Att det var kompisens grejor "hade ingen relevans för ärendet "
Det är bara här sånt som nämns ovan kan hända. :bored: .

Jag har även noterat ett antal ggr att förutom bilarnas skyltar syns det ofta en fin kåk bredvid.
Jag vet att allt går att få fram ändå. Men det är som redan sagts onödigt att servera allt på ett fat.
Det här har jag påpekat förr men det togs inte på allvar av en del.
På 80-talet hade byn problem med att någon smög runt på nätterna och stal saker som lämnats ute .
Det tog slut efter att man hittade en blåslagen tonåring hängande upp och ner i skogen upphissad med ett rep runt fotlederna .
Blodig blåslagen och duktigt myggäten var han väldigt ödmjuk då han blev räddad .
Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och vä[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]