Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilman
Hjälp, gått vilse i elektroniken V60-2012. Tackar för hjälp! !) Hur inaktiveras bränsledriven motor- och kupevärmaren? 2) Hur inaktiveras parkeringsvärmaren? Hur inaktiveras timer/tidsur? Vill sköta dem manuellt.
av bilman
Måste tillägga att bilen är en bensinare, det talas också om Elektrisk Extravärmare integrerad i bilens klimatsystem, men bara vissa bensinare, hur vet jag om bilen har en sådan värmare och hur inaktiveras den? I och med att jag lät montera en vanlig hederlig elmotorvärmare och batteriladdare ( Calixpaket) ska inte alla andra värmare starta automatiskt utan manuellt efter behov.
av dannesk
Det står väl i manualen. På de nyare så avaktiverar man auto-värme i menyn så får man starta den manuellt men det gäller väl endast diesel har jag för mig inte på bensinare där är det väl alltid manuellt. Har du bränslevärmare så ser du väl detta i bilens meny annars ring Volvo ÅF så får du redan på bilen utrustning baserat på ditt regnr.
av bilman
Tack dannesk för tipset, köpte bilen nyligen, kommer till bilen, snö på taket, minus 5 grader, men alla rutor och speglar är rena från is, tänkte bränslevärmare, inne med huvudet i menyn,( inget vetenskapligt huvud måste jag erkänna och har alltid haft volvo men inte "elektronisk) ) , bränsle motor- och kupevärmare, parkeringsvärmare, extravärmare, det liksom haglade värmare, befarade icke-start, ringde volvoverkstan, boka tid sa de!, ingen fel på bilen sa jag, men vill inaktivera värmaren. Därför bad jag om hjälp. Varje tips emottas tacksamt!
av dannesk
Finns ingen värmare på dessa bilar som startar utan att man själv satt timer eller startat bilen kall och har extra-värme aktiverat så den hjälper upp tempen fortare.
Dieselvärmaren i min bil är en av de mest använbara funktionerna i bilen, använder den typ jämt.
av Jernhand
Kan ju vara så att förre ägaren kör Volvo On Call och har en automatisk inställning i appen där den ska värma varje morgon?
av kievY
Mig veterligen finns det ingen sådan inställning, eller har jag missat något? Antingen startar man den med "direktstart" eller att man sätter timer. Sen finns det auto som drar igång värmaren så fort motorn startar och det är kallt.
av dannesk
Finns som sagt inte nån sån inställning varken i bilen eller i VOC, finns två timrar att ställa in inom ett dygn och efter det så måste man aktivera dom igen.
Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]