av SirPercival - ons 02 feb 2022, 18:07
- ons 02 feb 2022, 18:07
Vi har upptäckt ett konstigt problem med kylningen på motorn. Efter kamrems- och vattenpumpsbyte var det problem med att lufta kylsystemet. Efter mycket felsökare har vi konstaterat att hålet in i toppen inte når kylkanalen och att avluftningen via slangen till expansionskärlet därför inte funkar. Har nu lyft av toppen för att försöka åtgärda/borra upp men vi har svårt att se hur kanalen skall gå.
Någon som har en D5244T10 motor/topp och som kan dokumentera hur hålen/kanalen går, alternativt som jag kan få/köpa, den kan alltså var helt kvaddad då den inte skall användas. Om den är hel till rätt pris så är ju det ett alternativ oxå.
Jag verkar ha fått ett måndagsexemplar av denna motor där man glömde borra upp detta luftningshål alternativt missade i gjutningen.
Någon som har en D5244T10 motor/topp och som kan dokumentera hur hålen/kanalen går, alternativt som jag kan få/köpa, den kan alltså var helt kvaddad då den inte skall användas. Om den är hel till rätt pris så är ju det ett alternativ oxå.
Jag verkar ha fått ett måndagsexemplar av denna motor där man glömde borra upp detta luftningshål alternativt missade i gjutningen.
- By Lelleprinter