Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Danne77
Men jag har ju insputning....
Användarvisningsbild
av Sparkz
Danne77 skrev:Jag bytte nu hallgivaren som sitter i fördelaren på min 745:a 88 230k motor.
???
av volvofreaken
hallå!
jag vet vad kan vara för fel. Min pappa hade ett liknande problem på sin volvo 745 gl 1988, det är en med insprutningsmotor b230f. Det var både det ena och det andra problemet. Vi , bytte bränslepumpsrelä, men den var lika tjurig som vanligt, sen så var den frisk ett tag igen men den var stendöd, vi bytte tankarmatur det var likadant igen. Sen byttes tändmodul då blev den frisk men den dog efter ett tag, så till sist byttes en tändlägesgivare i fördelardosan bakom motorn då blev den frisk så det kan vara problemet.
Lycka till.

MVH OLA
av lahe
Jag har för mig att när min tändlägesgivare inte funkade så gick det inte att bogsera igång den. Den var stendöd.
Kolla bränslepumpsrelät, det kan väl finnas ett relä som sitter på expansionskärlet också. Har för mig att det är ett relä till insprutarna. Problemet brukar vara dåliga lödningar. Alltså tänjer lödningarna ut sig i värmen, och det blir dålig kontakt. Dvs bilen startar inte när den är varm
av *pettson*
Danne77 skrev:Men jag har ju insputning....
kontrollera om där sitter en vevaxelgivare? sitter där en... så är det den som är problemet.. dom lackar ur när dom blir gamla..HELST när dom blir varma... problemet är inte ens löst på 850 och 70 serien..

Vattenfall har inte implementerat effekttariffer &[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]