Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Arne, kolla gärna vad som står i lagtexterna, så ser du snart att du inte får ha dessa glimmor oavsett styrka. :wink:

Man får ha 2 ljuspunkter framåt, varselljus borträknat, och då är halvljus kvar. Detta ljus ska vara antingen gult eller vitt, inget annat.
Dessutom ska ljuspunkterna sitta enligt vissa måttangivelser.

Enda gången man utan problem kan ha dessa glimmor tända under färd, det är på helljus. Då är dom fullt tillåtna, men gör ju ingen nytta.

Tyvärr, så skrivs det så mycket på olika forum, utan att nån brytt sig om att kolla källfakta.

Mvh/ Adde (som varit i kontakt med polis och vägverket om dessa glimmor)
av Orbb
Det verkar som att det är helt uteslutet att sätta in en extra orginal knapp enl. dom jag pratade med på volvo igår. Den lösning som finns är att förorena ineriören med en icke orginal knapp, hemsk tanke. Om det inte kan finnas någon annan funktion som jag kan göra mig av med för att styra positionsljuset. Ska forska vidare med det sista alternativet.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Kan man inte dra ur kontakterna ur främre dimljusen och stjäla ström därifrån till parkeringsljusen. Då kan Du styra dessa från en "orginalknapp" inne i kupén :wink: :lol: .

Själv har jag tjuvat spänning från parkeringsljusen, av gammal vana säkrat vid det separata relät som matar p-ljusen i x-ljusen.

Då är det bara att lyfta på locket och rycka säkringen om man inte vill ha de å lysa.

Har blivit stoppad ett flertal tillfällen av både normala poliser och inspektörer men ingen har kommenterat.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]