Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min V90, m17. var också i viloläge enligt appen i telefonen för 1,5 år sedan. Inte så konstigt då bilen står still 5-7 dagar då och då. Plötsligt gick den dock inte att väcka trots körning. Ingen kontakt med bilen. Rensade cacheminnet i appen, slängde och laddade ner en ny app. Ingen framgång. Verkstaden konstaterade att en nätdel i bilen hade gått sönder. Byttes och allt Ok.
Volvo kanske ”bjussat” på 1 år yterliggare (tjänsten är ju lite vacklande ibland). Lite som plåster på såren.
Tidigare kunde jag se i min Volvo On Call app när VOC abonnemanget går ut och förlänga där också men i Volvo Cars appen kan jag inte se det. Man får väl kontakta sin Volvohandlare om funktionen inte kommer tillbaka i appen. Bilar med Sensus har nog fuktionen kvar gissar jag (bilar med Goggle har nog inte funktionen, som min bil).
VOC skall gälla i 4 år från bilen är ny. Sen kunde man förlänga med 1 eller 2 år tidigare, kanske är med bara 1 år i taget numer, har för mig det var 1 år för min förra Volvo MY14 när jag förlängde senast på den.
Det är nog bara vara glad och tuta och köra med VOC fram till juni 2023 för din del.
Använder du gamla appen VOC eller nya Volvo Cars appen? Fungerar den bra för dig?
Undrar om någon har prövat reset eller nollställa med knapparna under centerdisplayen, kan det fungera. Provade det igår i samband med problem med app, ser vidare i nedan tråd :-) se punkt 3 längre ned Reset eller nollställning av Volvo On Call och Sensus systemet
viewtopic.php?f=79&t=148036&start=100

Det finns tydliga två olika knappar att pröva fick jag tips om, det fungerade inte hos mig så jag ska till verkstaden.
bem skrev: sön 30 jan 2022, 08:29 Använder du gamla appen VOC eller nya Volvo Cars appen? Fungerar den bra för dig?
Använder den nya, har en 2018 CC. Den har fungerat bra, i höstas försvann möjligheten att fjärrstarta bilen men den kom tillbaka vid en uppdatering.

Uppdatering : Fick en notifiering av appen idag, "vi har förlängt ditt abonnemang med 13 månader. Tryck för att läsa mer". Självklart fungerar inte appen så meddelandet försvann :bored:
Har en V90 D5 2017 där GPSn tror att jag är i Göteborg fast jag är 30 mil bort. Även Voc o SOS fungerar inte. Verkstaden behöver felsöka och tror att GPS antenn o någon styrenhet måste bytas.
Kostnad från 2000-17000kr !! Jag åkte hem o laddade upp huvudbatteriet men felet kvar stod. Kopplade ur plus polen på huvudbatteriet i 40 minuter (alla kablar ej minus). Kopplade in alla kablar
startade systemet och allt fungerade som vanligt !!! Kostnad O kr .

Jo men jag fattar inte riktigt. Du petar i en s[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]