Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lp75
Hakar på din tråd...hoppas det inte gör något.

När brukar det vara dags byta snurra på dessa motorer V70N 2,4T ~01 ?
Vad sitter det för agg std. ?
Passar nån roligare större snurra, typ från T5 ?
av Friluftshamnen
eiskall skrev:Miltal?
Den har bara gått 14000 och det sitter aut i den...
Användarvisningsbild
av Degnell
Har bilen gått hårt? Typ dragit mycket husvagn eller liknande kanske gör att turbon fått jobba hårdare? Jag har en likadan bil som dej med automat som rullat 11500 snart. Min turbo viner litegrann och när jag släpper gasen så låter det nästan som om jag skulle ha ett öppet luftfilter. Det pyser liksom till lite. Detta är någonting jag inte hört i en bekants V70 med likadan spis i men som inte rullat lika långt. Kan tubon va påväg även för mig? Vad går kalaset med ny turbo på?
Användarvisningsbild
av greeeken
Degnell skrev:Har bilen gått hårt? Typ dragit mycket husvagn eller liknande kanske gör att turbon fått jobba hårdare? Jag har en likadan bil som dej med automat som rullat 11500 snart. Min turbo viner litegrann och när jag släpper gasen så låter det nästan som om jag skulle ha ett öppet luftfilter. Det pyser liksom till lite. Detta är någonting jag inte hört i en bekants V70 med likadan spis i men som inte rullat lika långt. Kan tubon va påväg även för mig? Vad går kalaset med ny turbo på?
Kolla ditt luftfilter. Kolla så att det sitter rätt o inte drar luft från fel ställen.
av Friluftshamnen
Degnell skrev:Har bilen gått hårt? Typ dragit mycket husvagn eller liknande kanske gör att turbon fått jobba hårdare? Jag har en likadan bil som dej med automat som rullat 11500 snart. Min turbo viner litegrann och när jag släpper gasen så låter det nästan som om jag skulle ha ett öppet luftfilter. Det pyser liksom till lite. Detta är någonting jag inte hört i en bekants V70 med likadan spis i men som inte rullat lika långt. Kan tubon va påväg även för mig? Vad går kalaset med ny turbo på?
Sitter krok på den men det har nog bara suttit cykelhållare på den innan jag köpte den :shock: jag har ju tur för jag har fortfarande garanti på bilen men räkningen slöt på nästan 15000:-...då bytte dom olja på både motor och låda med...
av zoran
Min är knappt 1 år gammal och den pyser den med. Inte så påtagligt att man hör det i kupen, men om man har rutorna öppna så kan man höra det.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
låter helt normalt som att turbon dumpar ut övertrycket i luftburken (återcirkulerande) när du släpper av.
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]