Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av DonAlfred
Har en 960,1996 med en b6254f som inte startar. Den gick bra för någon dag sen men när jag skulle köra den till jobbet dog den det kändes som soppatorsk men hade typ 10L kvar i tanken. Var tvungen att bogsera hem den för den inte ville starta. Senare på dan bytte jag bensin filter och checkade så att pumparna funkade och det gjorde de men den startade inte. Men imorrse startade den på direkten men dog efter 1 kilometer och har inte startat efter det.

så jag undrar om nå som är kunnig på b6254f motorerna kan ge mig några förslag på vad som är fel.
Användarvisningsbild
av frasse4
Det är "bra" att den stannade under gång, för då kan man utesluta startspärren. Jag skulle gissa på bränslepumpreläet (är inte ett relä i den meningen men ser ut som ett) alternativt kamaxelgivaren. Den senare bör ge felkod dock.
av RMn
Har det fixat sig? Annars är det känsligt med den enda pumpen som finns (i tanken). Har varit med om att man tror att den fungerar, för när man lossat bensinslangen ser det att kommer bensin, men pumpen har givit för lite tryck. Lossar man slangen vid skruven, som finns i skarven mellan motorns och tankens slang i motorutrymmet, skall bensin kastas ut med en bra stråle. Det är vanligt att orginalpumparna tar slut mellan 30000- 40000 mil.
av DonAlfred
Bensinproblemt löste sig tack för hjälpen det var smuts i tanken som hade frusit eller nått. Men det släppte när det blev varmare. Men nu tänder den inte och får ingen gnista men har läst att det kan vara jordekopplingen som sitter vid motorfästet ska ta mig en titt senare.
Användarvisningsbild
av lennarte
Har det frusit i tanken måste det finnas vatten i den. Töm ut eller chansa med c:a 20% E85
av DonAlfred
Liten update bilen är nu igång vi vet inte vad som vad felet var men efter den fick stå i värmegarage i en dag så gick den igång och har funkat bra sen dess
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]