- mån 12 nov 2007, 20:43
#148594
Se till att kudden kopplas ur, och helst tas bort. Extremt farligt, troligtvis dödligt ifall kudden löser ut med barnstol med barn på plats.
Med elsystemens känslighet skulle jag inte lita på en avstängning. Kan bli någon kortis av t.ex. fukt och går det in spänning i gasgeneratorns squib smäller det. En polare fick bältessträckarna att lösa ut när det läckte in vatten i bilen så det låg på golvet, och där går det kablar till lite allt möjligt, bl.a. bältessträckare och sätesvärme. Men kan man rycka ut båda sladdarna kommer squiben vara kortsluten och det är säkert. Man måste dock koppla in ett motstånd istället (vet inte hur stort dock) för att undvika varningslampan.
Nu är faktiskt inte frontairbagen så jäkla nödvändigt på passagerarsidan på en V70 (även om den är 140l stor) då bältet tar nästan all last ändå p.g.a. det stora avståndet till instrumentpanelen.
Med elsystemens känslighet skulle jag inte lita på en avstängning. Kan bli någon kortis av t.ex. fukt och går det in spänning i gasgeneratorns squib smäller det. En polare fick bältessträckarna att lösa ut när det läckte in vatten i bilen så det låg på golvet, och där går det kablar till lite allt möjligt, bl.a. bältessträckare och sätesvärme. Men kan man rycka ut båda sladdarna kommer squiben vara kortsluten och det är säkert. Man måste dock koppla in ett motstånd istället (vet inte hur stort dock) för att undvika varningslampan.
Nu är faktiskt inte frontairbagen så jäkla nödvändigt på passagerarsidan på en V70 (även om den är 140l stor) då bältet tar nästan all last ändå p.g.a. det stora avståndet till instrumentpanelen.