Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta forum är inte vad det en gång var. Kanske för att fler och fler Audi/BMW/Mercedes människor övergått till att köra Volvo istället. Många inlägg är riktiga bottennapp, även i denna tråd finns en del exempel.

Bem jag hade häromdagen en snarlik upplevelse fast det gick inte att välja körläge pure, även fast jag hade över 30km kvar på mätaren. Jag har en XC90 T8 med nya batteriet.
Fisch skrev:Detta forum är inte vad det en gång var. Kanske för att fler och fler Audi/BMW/Mercedes människor övergått till att köra Volvo istället. Många inlägg är riktiga bottennapp, även i denna tråd finns en del exempel.

Bem jag hade häromdagen en snarlik upplevelse fast det gick inte att välja körläge pure, även fast jag hade över 30km kvar på mätaren. Jag har en XC90 T8 med nya batteriet.
Detta är dock inga konstigheter :-)
Har bensinmotorn kommit igång måste den köra en viss tid innan den stängs av. Och då är Pure valbart igen. Så i ditt fall är det inget att oroa sig för. Värre är det med Bo/Bem's problem. Då constant AWD alltid ska vara tillgängligt.

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]