Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TomasGBG skrev: mån 24 jan 2022, 10:24 Det var inte ont om bensin i tanken? Hur tokigt det än låter, så är min erfarenhet att elmotorn är beroende av det.
Nej. Det är bensin för 27 mils körning i tanken.
/Bo
Bilagor
83F9B428-210E-467B-9298-0B2D3BBB3FE0.jpeg
83F9B428-210E-467B-9298-0B2D3BBB3FE0.jpeg (999.55 KiB) Visad 342 gånger
least skrev: mån 24 jan 2022, 10:38 Det enda som man kan göra är att åka till samma backe och prova på nytt.
Om man inte kan trigga felet på nytt, så har man ingen aning om vad som orsakade detta.
Och det kan inte heller verkstaden veta.
Ja jag vet vad jag skall göra, se om det går att återupprepa. Som jag skrev tidigare.
Ni behöver inte skriva nåt mer i denna tråd för jag kommer ändå inte läsa det.
Jag tar det med meken om det går att återupprepa.
/Bo
Jag är en av dom medlemmar som är ganska ny, eller väldigt ny här. Jag tycker generellt att aktiviteten på detta forum är relativt begränsad när det gäller ämnen jag lockas av i dagsläget. Jag har en V60CC årsmodell 2020 idag och väntar på en V60 T6 Recharge 2022 med leverans i April om allt går som det ska. Jag blev medlem här i väntan på leverans varpå jag söker mig till Recharge-relaterade trådar oavsett modell. Trådar som, som sagt är relativt begränsade till antalet i mina ögon. Där bistår Bo eller Bem med mycket trevliga trådar och åsikter oavsett om det är en spännande händelse från en gör-det-själv hall eller ett infotainmentsystem som inte är helt klart för publik användning. Det tillför till forumet, helt enkelt!

Inlägget om att detta forum används som en social yta är bottenlöst i mina ögon. Ett forum är väl just en social yta, där bilägare eller andra intresserade av i det här fallet Volvos bilar luftar tankar, funderingar eller annat? Släpp den kyliga attityden och låt Bo skriva det han känner för. Stör det dig är det enkelt att helt enkelt låta bli att klicka på tråden i fråga.

Till problemet: Det låter frustrerande. Man kan enbart hoppas att detta var en engångsförseelse då eAWD-systemet är en av dom saker jag är mest spänd inför kring mitt byte från en CC till en V60 med en hybriddrivlina! Jag håller med dom inlägg som pekar på att du kan försöka återskapa problemet, men också om att det kan vara en god idé att åtminstone informera din personliga servicetekniker om problemet framöver återkommer.

Allt gott /
Falken
Jag vill också säga att Bem/Bo bidrar fint till forumet. Det är ju för lite av sådana inlägg. Ett bra forum är ju fullt av liv och rörelse och det är det för lite av här.
Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]