Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Go kväll.

Jag vet inte om jag skriver i rätt forum och ställer frågan på rätt plats?
Jag har köpt nyligen en Volvo V90 CC 2018,nu i veckan har jag aktiverat Volvo On Call också,men om jag vill använda appen dag efter så kommer jag till den rutan enligt bild där jag kan inte starta värmaren,jag måste logga ut och in igen och efter det ser jag den riktiga sidan.
Hur gör jag,är set någon mer som har samma problem.

Återigen sorry om denna ligger i fel forumet.

Med vänlig hälsning!
Senad
Bilagor
A8206B16-FCF8-4619-BF91-87318970F7B2.png
A8206B16-FCF8-4619-BF91-87318970F7B2.png (1.57 MiB) Visad 1754 gånger
Prova installera senaste versionen av Volvo Cars appen.
Kanske prova ring Volvo Cars support. Gjorde jag när det var strul med appen en gång i dec. -21 för mig.
/Bo
Senko skrev: fre 21 jan 2022, 09:06 Hej igen.
Tack för all tips, vågade inte avinstallera appen men nu har jag fixat det och kan bara säga att detta hjälpte :-)
Med vänlig hälsning!
En sak skall man se upp med om man har en Volvo med Google Android Automotive infotainment, om man avinstallerar (raderar) Volvo Cars appen i mobilen så har man lite att göra sen kan jag säga för att komma på banan igen. Fabriksåterställning är det Ni står inför då osv för att få kopplingen mellan bilen och appen att lira igen.
Snabbast är då att ringa Volvo Cars support så hjälper de till att göra saker i rätt ordning.

Har man Sensus infotainment tillåter det att man raderar appen utan att behöva gå igenom den långa processen som man måste med en Google-bil för att få appen att funka igen.

Jag vet av egen erfarenhet vad det innebär att få Volvo Cars appen fungera igen om man raderat den när man har en Google-bil som jag har. :-)

/Bo
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har häm[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]