Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Driftarn
Tjenare!!!

Undrar vad ni tycker om Biltemas drivaxeldamasker till 850, e det nått att ha eller ska man köpa original? :?:

Tacksam för svar!!
av *pettson*
Driftarn skrev:Tjenare!!!

Undrar vad ni tycker om Biltemas drivaxeldamasker till 850, e det nått att ha eller ska man köpa original? :?:

Tacksam för svar!!
Fungerar kalas MEN var nogrann med att kika så klamrarna passar. Jag har råkat ut för att dom varit för små nämligen..
av patrix
Driftarn skrev:Tjenare!!!

Tacksam för svar!!
Micro har annars samma märke som Volvos orginaldamasker (Spidan). Jag har ej testat Biltemas men tyckte inte de ingav förtroende när jag tittade på dem. De är av ett annat sladdrigare material än orginalen.
Användarvisningsbild
av Driftarn
Vad kostar de på volvo och micro??
Användarvisningsbild
av Nexus
Driftarn skrev:Vad kostar de på volvo och micro??
gå in på http://www.micro.se och sök på ditt reg nr så får du exakt prisuppgift
av patrix
Volvo: Ca 650 kr/sida
Micro: Ca 190 kr/sida

Volvos sats innehåller dock både yttre och inre damasker.
Användarvisningsbild
av Driftarn
TACKAR för svaren!!!!!

Köper nog på micro:)
av Kena
Rätt kul faktiskt, på 70-80 talet var Biltemas damasker bara skit, de var ju av plast. Nu kör väl de flesta biltillverkare med plast och det har blivit legitimt/rumsrent.
av patrix
Kena skrev:Rätt kul faktiskt, på 70-80 talet var Biltemas damasker bara skit, de var ju av plast. Nu kör väl de flesta biltillverkare med plast och det har blivit legitimt/rumsrent.
Tja jag vet inte, men det är väl kvaliten på gummit/plasten som är det viktiga. Och tyvärr vet man ju inte riktigt hur det står till med det vad gäller Biltema. Jag köpte styrleder av dom där gummit var av sekunda kvalite och höll mindre än ett år.
Spidans damasker är dem Volvo valt och provat ut vagnen med och prisskillnaden jämfört med Biltemas är hundra spänn.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]