Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av je-stark
Hejsan på er allihopa, kanske nån hjälpsam som kan komma med råd.
Har en 740 90a B230F med visst startstrul. Titt som tätt när motorn är varm (aldrig när den e kall) så e den stendö när man vrider på startnyckeln, händer inte nått, precis som om batteriet vore totalt urladdat (tändningslampor & belysning lyser som det ska) brukar då lägga en skruvmejsel över kontakterna på startmotorn & då startar den direkt, e rätt störande och det blir bara oftare & oftare. Har haft ur startmotorn och renoverat till ingen nytta verkar det som (trist) Nån som har ett gott råd? Tacksam för svar & tips. Ha en bra allihop Mvh Erik.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Byt startkransen vid tändningslåset. Har du automat eller manuell växellåda?
av Kena
....du tänkte aldrig på att byta/renovera solenoiden(den du kortsluter med skruvmejseln)? kolla åxå så du har 12V fram på den lilla plustråden från tändningslåset när du samtidigt vrider på nyckeln.
av je-stark
Har ej bytt kontakten bakom tändningslåset, kostade 850 spänn på volvo ska ev prova med en från skroten först för att kolla om det blir någon skillnad.
Tänkte ta ner startmotorn & kolla upp alla anslutningar samt alla jordflätor till motorn innan jag kollar upp startkontakten.
av VolvoJanne
je-stark skrev:Har ej bytt kontakten bakom tändningslåset, kostade 850 spänn på volvo ska ev prova med en från skroten först för att kolla om det blir någon skillnad.
Tänkte ta ner startmotorn & kolla upp alla anslutningar samt alla jordflätor till motorn innan jag kollar upp startkontakten.
Startrelät kan ha pajja, eller så äre glapp dålig jord? har du kollat det?
av Kena
Dra en tråd direket från plus på batteriet till spinkiga tråden på startmotorn, och lägg för guds skull i friläge innan :lol: , funkar startmotorn nu har du fel i något för startmotorn. Vet ej om det sitter nått relä efter kontakten i tändningslåset men det lär du ju se.
Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortfat[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]