Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StefanN skrev: tor 13 jan 2022, 20:00 Är batteriet helt dött är det nog läge med ett nytt, det tar stryk av urladdning.
Hej!

Jag tog kontakt med en verkstad i närheten förra veckan som kommer hit och byter batteriet till mig! Men tyvärr hade han fått Corona så det fick bli nästa vecka 😬 Jag håller tummarna att det bara är batteriet nu men strulet började i slutet på november eller egentligen innan dess men då gick det i alla fall precis att starta efter att barnen suttit i bilen och laddat sina telefoner med tändningen halvt på.. Jag kör så lite som en enstaka mil och nu pga Corona blir det aldrig längre än ca 2-3 mil åt gången… Bilen står alltså mer eller mindre stilla varannan vecka och rullar 4 dagar varannan vecka ca 1-2 mil åt gången så det ha tvål blivit dåligt i förtid… Det är 4-5 år
Hur skulle reparatören byta batteriet om man inte kan öppna bakluckan. Jo han skulle förmodligen koppla den nya batteriet tillfälligt med hjälpstartkablar i motor utrymmet, och få upp luckan.
Detta skulle du också kunna göra om du har tillgång för kablar och kompisens bil.
Du har kanske lärt dig att inte ladda mobiler i bilen ,utan att motor är i gång ,det är inte bara laddningen utan också bilen själv som förbrukar ström hela tiden.
Magnus308 skrev: lör 15 jan 2022, 06:43 Det är enklare att bara låsa upp bakluckan med nyckeln istället för att koppla in startkablar
I första inlägget berättar TS att bakluckan inte kan öppnas eftersom batteriet är tomt.
Då antar jag att andra alternativ är också misslyckade.
Går det verkligen inte att öppna bakluckan utan ström på vissa P2-bilar?
Min förra bil, en V70 -07, hade även en rent mekanisk öppning av bakluckan, knappen/trycket satt över regplåten.
Denna kunde dock fastna fastna i intryckt läge ibland och då fick man föra tillbaka den för hand innan det gick att öppna igen.
glock40sw skrev: lör 15 jan 2022, 07:23
Magnus308 skrev: lör 15 jan 2022, 06:43 Det är enklare att bara låsa upp bakluckan med nyckeln istället för att koppla in startkablar
I första inlägget berättar TS att bakluckan inte kan öppnas eftersom batteriet är tomt.
Då antar jag att andra alternativ är också misslyckade.
Jag läste inte hela tråden ordentligt, förstod bara inte varför TS inte bara låste upp bakluckan direkt med sin nyckel för den har ju ett vanligt nyckellås om det är S60 och det behövs ingen ström till det.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]