Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
Kanske en dum fråga, men har inte alla som har carplay via usb även trådlös carplay? :oops:
Har en V90CC my17 på prov och ringde nyss Volvo som sa att Carplay ska funka trådlöst också.. Har dock inte testat det ännu utan tog bara Volvos kundtjänst på orden.
Användarvisningsbild
av sewen
Där ser man. Insett att jag knappt kommer använda Carplay, tror jag. Iaf inte om jag måste trycka in vägledning. Vill ha kartan i HUD.
Användarvisningsbild
av bem
sewen skrev: tor 13 jan 2022, 08:29 Där ser man. Insett att jag knappt kommer använda Carplay, tror jag. Iaf inte om jag måste trycka in vägledning. Vill ha kartan i HUD.
Jag läste för ett tag sen det finns ett företag som gör glas så man kan använda t.ex. en stor ruta som Head Up Display (HUD). Vore cool om det i framtiden kan bli så man kan få navigering med karta presenterat på frontrutan i en bil framför föraren.
Jag har HUD i min V90 T6 Recharge 2022 men den lilla fyrkanten som HUD är i är inte värst stor. För liten för att ha karta i vid navigation.
/Bo
av Kimmen90
Stefan Bergman (Youtube) har en video där han köpt till en trådlös adapter till sin Xc90, tror det är en 2017 han kör.
Användarvisningsbild
av sewen
bem skrev: Jag har HUD i min V90 T6 Recharge 2022 men den lilla fyrkanten som HUD är i är inte värst stor. För liten för att ha karta i vid navigation.
/Bo
Tycker det räcker bra med infon för navigation i HUD. Och skulle jag behöva mer info kan jag ju kolla i förardisplayen. Inte heller det går ju med Carplay...
Användarvisningsbild
av bem
sewen,
Ja man får viss vägledning i HUD med pilar och gatunamn m.m när man har navigatorn igång (Google maps i mitt fall). Och det räcker väldigt bra egentligen.
Att få kartan projicerad på frontrutan kan vara att ta i. Cool men absolut inget jag går och drömmer om eller önskar det kommer.
/Bo
Användarvisningsbild
av Fisch
Hur är samtalsljudet med en trådlös modul? Med kabel i via carplay så tycker jag att ljudet har bra kvalitet och volym. Kör jag trådlöst via sensus så är ljudkvalite OK men samtalsvolym lite låg ibland.

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]