...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jallemet skrev:
fjohan82 skrev:Här har vi en cirkulation där man får ligga i båda spåren för att köra vänster.
Ujujuj, det gäller att ha bra sikt runtom bilen då!
Finns flertalet. Kör ofta i en i Sollentuna. Från ena hållet är det skyltat "vänster" för båda filerna (högre och rakt fram endast högerfilen) och kommer man från det andra hållet (dit båda filerna går alltså) är det skyltat båda filerna till höger i första utfarten.
Allt för att öka trafikflödet då flest bilar ska just den vägen.
gubbstrutt skrev:Skulle vara alla självutnämnda poliser då det stör jag mig på. Det måste vara någon slags sjukdom :-)
Råkar du ut för många?
joel80 skrev:
gubbstrutt skrev:Skulle vara alla självutnämnda poliser då det stör jag mig på. Det måste vara någon slags sjukdom :-)
Råkar du ut för många?
Hehe :-) Ja, som jag skrivit förr, fantastiskt att någon kan störa sig på att någon stör sig på något. Haltar liksom lite men allt är möjligt ;-)
Jo det finns några självutnämnda poliser här hemma så svaret är ja. Förklara gärna varför det skulle haltar @Micce1980, : De stör sig på allt från hur min blomrabatt ser ut till hur jag parkerar min bil på min egen parkering. :-)
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
av monza
Jag vet inte om detta varit uppe tidigt men nuförtiden är det ganska vanligt att framförvarande bil får för sig att BROMSA/tända bromsljusen när jag påbörjar omkörningen! J-la DUMHETER! Första åren trodde jag att nått dök upp framför den bilen som inte jag såg och jag avbröt därför omkörningen.

Kan någon förklara detta beteende hos den som blir omkörd?
monza skrev:Jag vet inte om detta varit uppe tidigt men nuförtiden är det ganska vanligt att framförvarande bil får för sig att BROMSA/tända bromsljusen när jag påbörjar omkörningen! J-la DUMHETER! Första åren trodde jag att nått dök upp framför den bilen som inte jag såg och jag avbröt därför omkörningen.

Många kanske sen tidigare har haft en vana att släppa gasen när de blir omkörda för att underlätta.
Gör man det idag med en hybrid eller elbil som har regenerering så kan bilen börja bromsa lite, och då också tända bromsljusen!
Jag försöker själv undvika det genom att inte släppa gasen helt utan bara lätta på den. :)

Gäller såklart inte om bilarna framför dig är lite äldre och inte är el eller hybrider.. men tänkte att det skulle kunna vara en förklaring till vissa.
gubbstrutt skrev:Jo det finns några självutnämnda poliser här hemma så svaret är ja. Förklara gärna varför det skulle haltar @Micce1980, : De stör sig på allt från hur min blomrabatt ser ut till hur jag parkerar min bil på min egen parkering. :-)
Ja det är en sak jag inte ens relaterade till, tänkte bara i trafiken och enbart på att folk gör saker som ställer till det för en i trafiken och tutar man för att visa något missnöje finns det enstaka som tar illa vid sig när de gjort en tabbe så kallar de folk för detta. Alltså något som påverkar en medtrafikant eller medmänniska. Det du nämner är någon psykos, helt rätt :-)
av monza
joel80 skrev:
monza skrev:Jag vet inte om detta varit uppe tidigt men nuförtiden är det ganska vanligt att framförvarande bil får för sig att BROMSA/tända bromsljusen när jag påbörjar omkörningen! J-la DUMHETER! Första åren trodde jag att nått dök upp framför den bilen som inte jag såg och jag avbröt därför omkörningen.

Många kanske sen tidigare har haft en vana att släppa gasen när de blir omkörda för att underlätta.
Gör man det idag med en hybrid eller elbil som har regenerering så kan bilen börja bromsa lite, och då också tända bromsljusen!
Jag försöker själv undvika det genom att inte släppa gasen helt utan bara lätta på den. :)

Gäller såklart inte om bilarna framför dig är lite äldre och inte är el eller hybrider.. men tänkte att det skulle kunna vara en förklaring till vissa.
Så kan det ju vara! Bra tanke.
Jag har nämligen funderat på om jag beter mig på något annat sätt som gör att den omkörde blir osäker men din förklaring är fullt rimlig. :)
  • 1
  • 524
  • 525
  • 526
  • 527
  • 528
  • 552

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]