Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gelakent
Har försökt förut men försöker oigen att få ett svar på hur stora samt hur djupa högtalare går det att få in i framdörrarna i en V70 -99??
Användarvisningsbild
av ketto
tror de är samma som på 850! 5.25", djupet vet ja inte! Kanske går me 6" men vet inte om de finns ens än gång!
Användarvisningsbild
av Loner
V70 så är det 6.5", men djupet har jag inte en aning om..

/L
Användarvisningsbild
av Zilv
6.5 funkar mycket bra runt om , men du får antagligen köpa nya högtalar adapter eftersom dom gamla är limmade och så vidare, dom kan du få tag på Mds , lr volvo.

mycket mer än 6.5 får du inte plats me , annars får du väl bygga om dörren.
Användarvisningsbild
av fragme
Ja har en 855 å undrar va det är för storlek på hötalarplatserna uppe på instrumentbrädan & längstbak i stolparna i bagageutrymmet.
Dörrarna har ju 5.25 vet ja nu.
väldigt tacksam för svar.
Senast redigerad av 1 fragme, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ketto
de är 2 små vet ja iaf till dom bakre vid skuffen! Typ skrikare!
På instrumentbrädan är de 2 högtalare! 1 liten och 1 lite större! Va för tum har ja ingen aning om, knappt 3" skulle ja tro, om inte mindre!
Användarvisningsbild
av dahumbug
För att kolla instrumentbrädans högtalare gör enligt följande:

1. Lossa på gallret genom att föra ner en relativt vass spårskruvmejsel mellan instrumentbrädan och gallret. Bryt lös gallret.

2. Tryck ner de tre "knapparna" i plastfästena som fäster högtalaren i instrumentbrädan. Lyft upp högtalaren och lossa på plastkontakten.

3. Ta med den in på MDS eller Volvo och säg att du vill ha en likadan men med lite bättre prestana än originalet.

Punkt ett och två tar, om man har tummen mitt i handen eller ingen tumme alls, ca en minut att genomföra. Punkt tre kommenterar jag inte... :D

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]