Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefnil29
Hej,
Är det nån som vet varför proppen går så fort jag kopplar på motorvärmaren. Har ingen kupévärmare ikopplad. Bilen är en V70-04. Vad kan det vara för fel. Hoppas nån här kunde svara innan man ringer volvo
/Stefan
av Magren
Testat att byta kabeln? Alltså den som går från bilen till väggen.
av Golfer
Har du volvos orginal blockvärmare så är risken stor att kablen till elementet smält i hop. Den ligger så nära grenröret att med tiden så räcker inte värmeskyddsstrumpan som man trär på kabeln till utan blir för varm och smälter anslutningen med kortis som följd. Hade det problemet på min V70 2001 a den gav upp efter 4 år
av stefnil29
Tack för snabba svar, ska kolla om kabeln smält. Kabeln mellan väggen och bilen tror jag inte det är nåt fel på, då det har fungerat felfritt fram tills för en månad sen, det var då propparna börja ryka.
/Stefan
Användarvisningsbild
av Lindepär
Instämmer med Golfer. Har också råkat ut för det på min -98. Vi köpte bilen -01 och fick då motorvärmare monterad. Den höll i tre år, sedan hade kontakten vid grenröret smält totalt ?:-/ Känns ju sådär...
av stefnil29
Hej,

Tror Golfer har rätt. Kabeln är rätt kexig vid grenröret. Så det blir till att byta. Kan man bara byta den kabeln? Eller måste man byta ut hela kittet?

/Stefan
av stefnil29
Vore tacksam för svar
/Stefan
Användarvisningsbild
av #27
stefnil29 skrev:Kabeln är rätt kexig vid grenröret. Så det blir till att byta. Kan man bara byta den kabeln? Eller måste man byta ut hela kittet?
Byt det som är dåligt..
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]