Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
Ibland brukar ÅF ta bort serviceboken från handskfacket då de verkar vara eftertraktat stöldgods. Så kolla med ÅF så de inte lagt undan den under tiden bilen är ute för försäljning.
Användarvisningsbild
av sewen
Tack för tips! Ska åka till en bila verkstad/volvoåterförsäljare jag har i närheten och höra med dom. Och självklart påpeka detta (tillsammans med annat småstrul) till ÅF.
av Rolle38
Jag hämtade ut min v90 CC 2022 för två dagar sedan, och fick med en servicebok. Tips om att placera den på framsätet vid service.
Användarvisningsbild
av bem
Rolle38 skrev: tis 11 jan 2022, 21:21 Jag hämtade ut min v90 CC 2022 för två dagar sedan, och fick med en servicebok. Tips om att placera den på framsätet vid service.
Fick du med nån användarmanual som "bok" (papper)?
Det skulle jag få till min V90 T6 Recharge 2022 men än har jag inte sett röken av den efter 3,5 mån. Vill gärna ha en liggande i handskfacket utifall att. När elektroniken ev. strejkar kan det vara bra att kunna läsa i pappersvarianten.
/Bo
av least
bem skrev: ons 12 jan 2022, 12:08
Rolle38 skrev: tis 11 jan 2022, 21:21 Jag hämtade ut min v90 CC 2022 för två dagar sedan, och fick med en servicebok. Tips om att placera den på framsätet vid service.
Fick du med nån användarmanual som "bok" (papper)?
Det skulle jag få till min V90 T6 Recharge 2022 men än har jag inte sett röken av den efter 3,5 mån. Vill gärna ha en liggande i handskfacket utifall att. När elektroniken ev. strejkar kan det vara bra att kunna läsa i pappersvarianten.
/Bo
Den tryckta bibeln kan du beställa själv från Volvo Cars.
Det gjorde jag, men den har blivit oläst. :)
Användarvisningsbild
av bem
least skrev: tor 13 jan 2022, 09:37
Den tryckta bibeln kan du beställa själv från Volvo Cars.
Det gjorde jag, men den har blivit oläst. :)
Jag kontaktar min säljare som lovade jag skulle få med en pappershandbok till min V90 T6 Recharge 2022.
Tycker det är kul bläddra in en sån innan den åker in i handskfacket (för gott) som "reserv" ifall elektroniska manualen av en eller annan anledning inte går att nå.
/Bo
av AndS
Bara att ladda ned den I PDF så har du den i mobil, dator, etc, om du inte använder appen.
Användarvisningsbild
av bem
AndS skrev: tor 13 jan 2022, 14:18 Bara att ladda ned den I PDF så har du den i mobil, dator, etc.
För lite äldre Volvo har jag sett användarhandbok som PDF men till 2022 t.ex. är den nog bara "online".
/Bo

Jo jag har haft lite generatorstrul med samma symp[…]

Va en snabbis och bytte dämpmattan idag, ser […]

Fel centerhögtalare?

B&W har även på bakdörrarna.

Det händer ibland när ABS, TSC, ECS m.m […]